ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я, ЕТИКА, МИСТЕЦТВО, ПРАВОЗНАВСТВО, ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА

Громадянська освіта. 10 клас

 


Читати онлайн 
або завантажити підручник можна за посиланням 📗










💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠

28.05.25.
Урок 69. Практичне заняття «Глобальні проблеми сучасності».


📝Виконайте завдання на с.184-186. підручника.

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

23.05.25.
Урок 68. Практичне заняття «Економічні, соціальні та політичні переваги вступу до ЄС».


📝Підготуйте есе на тему: «Віденська кава на вихідні – чи важливо українцям стати частиною ЄС?»

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

21.05.25.
Урок 67. Участь України в діяльності міжнародних організацій.


Робота з підручником - с.179-183.

 
Словничок:

Світова організація торгівлі (СОТ)
— це міжнародна організація, метою якої є розробка системи правових норм міжнародної торгівлі та контроль за їх дотриманням.

📝Складіть перелік перетворень, які, на вашу думку, необхідно здійснити Україні на шляху до європейського і світового співтовариства.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

16.05.25.
Урок 66. Україна – член європейського та світового співтовариства.


Робота з підручником - с.179-183.

Словничок:

Геополітика
— наука, що вивчає взаємодію різних країн у масштабах усього світу або великих регіонів з урахуванням географічних чинників.

📝
Підготуйте есе на тему «Яким я бачу місце України у світовому співтоваристві?»

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

14.05.25.
Урок 65. Практичне заняття «Які міжнародні гуманітарні організації надають допомогу під час збройного конфлікту та надзвичайних ситуацій».


📝Виконайте завдання на слайдах презентації.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

09.05.25.
Урок 64. Міжнародне право.


Робота з підручником - с.175-178.

Словничок:

Міжнародне право — система юридичних принципів і норм договірного й звичаєвого характеру, які виникають унаслідок погодження між державою та іншими суб'єктами міжнародного співтовариства з метою мирного співіснування.

Державна територія — це територія, на яку поширюється суверенітет держави.

Державний суверенітет — це верховенство влади держави на своїй території та її незалежність у міжнародних відносинах.

Юрисдикція — це прояв суверенітету держави, який означає обсяг і сферу дії державної влади.

Територія зі змішаним режимом
— це простір, який не перебуває під суверенітетом якоїсь держави, але стосовно якого держава здійснює деякі суверенні права в межах, встановлених міжнародним правом.

Територія з міжнародним режимом — це простір, розташований за межами державних кордонів, що перебуває в загальному й рівноправному користуванні всіх держав.

📝Напишіть есе на тему «Чи потрібні діалоги і дискусії в міжнародних відносинах?»

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

07.05.25.
Урок 63. Міжнародна система безпеки.


Робота з підручником - с.173-175.


Словничок:


Міжнародна організація — це організація, яка створена на основі міжнародного договору для здійснення цілей, передбачених статутним документом, має постійні органи управління та стійку організаційну структуру.

📝Підготуйте короткі повідомлення про міжнародні організації, завданням яких є підтримання миру; регіональний розвиток; культурне співробітництво; захист прав людини; активність молоді.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

02.05.25.
Урок 62. Міжнародні відносини.


Робота з підручником - с.172-173.


Словничок:

Міжнародні відносини
— система взаємодій, суб’єктами яких є держави, міжнародні міжурядові та міжнародні неурядові організації, транснаціональні корпорації та, за особливих умов, приватні особи.

Транснаціональні корпорації — акціонерні товариства, що володіють підприємствами в інших країнах, виготовляють і продають свою продукцію за кордоном.

Об'єкт — те, на що спрямована діяльність суб'єкта.

Суб'єкт — той, хто здійснює таку діяльність.

📝Дайте письмову відповідь на запитання: Які основні цілі та принципи діяльності ООН?

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

30.04.25.
Урок 61. Виклики сучасного світу.

Робота з підручником - с.167-171.

Словничок:

Глобальні проблеми – це такі проблеми, які загрожують всьому людству, поширюються на весь світ та потребують спільних зусиль усього людства для їх вирішення.

📝Поясніть гасла антиглобалістів: «Люди і планета, а не прибуток», «Планета Земля не продається».

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘


25.04.25.
Урок 60. Міграційні процеси.

Робота з підручником - с.163-167.

Словничок:

Міграція — переселення, переміщення населення, трудових ресурсів, капіталу з однієї країни в іншу, а також внутрішньодержавна — з одного регіону в інший.

Внутрішня міграція — це переміщення населення в межах однієї країни.

📝Підготуйте повідомлення про внутрішньо переміщених осіб в Україні.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

23.04.25. 
Урок 59. Поняття інтеграції та глобалізації.

Робота з підручником - с.160-163.



Словничок:

Інтеграція - згуртування, об'єднання політичних, економічних, державних і громадських структур в рамках регіону, країни, світу.

Глобалізація
— злиття економік різних країн у єдину економічну систему, об'єднання фінансових, товарних та інформаційних потоків у світовому масштабі.

Глобальні проблеми — сукупність соціоприродних проблем, від вирішення яких залежать соціальний прогрес людства та збереження цивілізації.

 
📝Підготуйте есе на тему «Яким я бачу місце України у світовому співтоваристві?».

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒


18.04.25.
Урок 58. Узагальнення розділу «Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту».



📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

16.04.25.
Урок 57. Практичне заняття "Родинний бюджет".

Робота з підручником - с.156-157.

📝Розробити пам’ятку «Поради з управління сімейним бюджетом».

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

09.04.-11.04.25.
Уроки 55-56. Лобіювання інтересів та корупція.

Робота з підручником - с.152-155.

Словничок:

Лобізм
— цілеспрямований вплив груп осіб або різноманітних організацій, що представляють інтереси якоїсь частини економічно потужних прошарків суспільства, на рішення законодавчих органів із метою отримання користі.

Корупція (від латин. corrumpere — псувати) — негативне суспільне явище, яке проявляється в незаконному використанні службовими особами, громадськими й політичними діячами їхніх прав і посадових можливостей із метою особистого збагачення, що завдає шкоди державі.

Кумівство (непотизм) — перевага в наданні грошових коштів або іншого майна, пільг, послуг, нематеріальних цінностей наближеним особам, родичам тощо.

Розтрата — витрата посадовою особою законно довірених їй ресурсів, що їй не належать, із метою особистого збагачення.

Хабарництво — надання посадовою особою послуг або певних привілеїв фізичній або юридичній особі в обмін на матеріальні блага або послуги, що призводить до завдання збитків державі, іншим фізичним та юридичним особам.

Вимагання (здирництво) — примушування приватної або юридичної особи сплатити гроші або надати інші цінності в обмін на певні дії або бездіяльність.

Шахрайство — поведінка, націлена на обман або введення в оману приватної чи юридичної особи з метою особистої вигоди або вигоди третьої сторони.

 

 📝За допомогою пошукових систем знайдіть в Інтернеті інформацію про боротьбу з корупцією в різних країнах світу. Результати подайте у вигляді повідомлення або презентації.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

04.04.25.
Урок 54. Практичне заняття «Аналіз попиту на ринку праці і складання резюме».



Словничок:

Резюме
– це документ, в якому коротко викладаються особисті, освітні та професійні відомості про особу.

Вакансія — це незайнята посада в компанії або організації, для якої шукають відповідного кандидата.

📝За структурою, наведеною в презентації, складіть своє особисте резюме.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

02.04.25.
Урок 53. Ринок праці.

Робота з підручником - с.149-151.
Словничок:

Професія
— рід трудової діяльності, що вимагає певної підготовки.

Кваліфікація працівника — це ступінь професійної підготовки, представлений сукупністю набутих людиною професійних якостей.

Посада — формально закріплене місце працівника в трудовому колективі, яке передбачає виконання певних посадових обов’язків.

 

 📝Напишіть есе на тему «Якою я бачу свою майбутню професію?»

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

21.03.25.
Урок 52. Практичне заняття «Звідки і куди йдуть податки».





📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔

19.03.25. 
Урок 51. Підприємництво.

Робота з підручником - с.146-148.

ПРОЯВИ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ


Словничок:

Підприємництво ― самостійна, ініціативна, систематична, здійснювана на власний ризик діяльність з виробництва товарів, надання послуг та виконання робіт (господарська діяльність) з метою одержання прибутку.

Соціальна відповідальність бізнесу — це добровільна безкорислива підтримка, участь підприємця у вирішенні соціальних проблем.

Юридична відповідальність — дотримання бізнесом місцевих і міжнародних законів.

Ліцензія - дозвільний документ, що видається Кабінетом Міністрів України або уповноваженим ним органом виконавчої влади, згідно з яким його власник має право на здійснення певного виду підприємницької діяльності, що потребує такого дозволу.


📝Складіть кросворд "Підприємництво. Ринок праці". Використовуйте слова, які відповідають темі уроку.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

14.03.25. 
Урок 50. Практичне заняття «Як планувати і витрачати родинний бюджет".




Пройдіть за посиланням, щоб навчитися планувати 
та контролювати власний бюджет.

Словничок:

Домогосподарство - група людей, що проживають в одному житловому приміщенні, забезпечують себе усім необхідним для життя, ведуть спільне господарство, повністю об'єднують власні доходи і спільно витрачають їх.

Користування - право особистого використання споживчих властивостей об'єкта.

Розпорядження - право вирішувати, хто і як може використовувати об'єкт власності, а також визначати його долю.

📝Заповніть таблицю доходів і витрат (бюджет) вашої сім‘ї на місяць (останні слайди презентації).

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

07.03.-12.03.25. 
Уроки 48-49. Економіка домогосподарства. Права споживачів.

Робота з підручником - с.142-145.

Домашнє господарство (домогосподарство) — економічний суб’єкт, у складі якого виділяють одного або більшу кількість індивідів, що спільно здійснюють господарську діяльність і мають спільний бюджет.

Корисність — це оцінка споживачем здатності речей та послуг задовольняти його потреби.
 
Права споживача – комплекс загальнообов'язкових, формально визначених правил поведінки, яка встановлюються і гарантуються державою для врегулювання взаємин між покупцем та продавцем.

Бюджет (від фр. budget — шкіряний гаманець) — грошове вираження збалансованого розпису доходів і видатків за певний період часу.

📝Складіть власний перелік порад обачного споживача.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

05.03.25. 
Урок 47. Практичне заняття «Що таке бюджет та яка його структура».




📝Користуючись інтернет-ресурсами, відшукайте країни із профіцитним і дефіцитним бюджетами. Результати запишіть у таблицю (останній слайд презентації).

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗


21.02.-26.02.-28.02.25.
Уроки 44-46. Ринкова економіка та її закони. Функції держави в ринковій економіці.

Робота з підручником - с.134-141.


ЧИННИКИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ПОПИТ


ЧИННИКИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ПРОПОЗИЦІЮ


Перегляньте навчальне відео "Як працює ринкова економіка".

Словничок:

Ринкова рівновага — ситуація на ринку, коли величина попиту дорівнює величині пропозиції, ціна попиту збігається із ціною пропозиції.

📝Напишіть есе за висловом Маргарет Тетчер, наведеним як епіграф до теми.

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

14.02.-19.02.25.
Уроки 42-43. Сталий розвиток. Глобальні цілі сталого розвитку.

Робота з підручником - с.130-133.

Концепція сталого розвитку



Переглянь навчальне відео "Як забезпечити сталий розвиток".

Інтерактивна вправа "Країни, які впроваджують Концепцію сталого розвитку"👇


Інтерактивна вправа "Цілі сталого розвитку"👇


📝Запропонуйте назви до ілюстрацій на с. 131 та 132 підручника.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

12.02.25. 
Урок 41. Соціальні цілі економіки.

Робота з підручником - с.126-129.



Перегляньте навчальне відео "Для чого потрібна економіка".



Словничок:

Потреби
— прояв необхідності мати певні блага, бажання володіти ними, відчуття нестачі, якщо бажання залишається незадоволеним.

Економічні блага — це ті товари й послуги, обсяг яких недостатній для задоволення потреб людей і може бути збільшений лише шляхом витрати праці та інших ресурсів.

Блага індивідуального споживання — предмети споживання й засоби виробництва, які споживає лише той, хто бажає та спроможний сплатити за них.

Економіка — це наука про те, як максимально задовольнити безмежні потреби в умовах обмеженості ресурсів. Процеси, у результаті яких задовольняються потреби людини, — це виробництво, обмін, розподіл та споживання.

📝Існує інформація, що у 2011 р. сир був продуктом харчування, який найчастіше ставав об'єктом крадіжки. Як це можна пояснити з точки зору задоволення потреб людини? Які інші причини цього можна назвати?

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

07.02.25. 
Урок 40. Узагальнення розділу «Світ інформації та мас-медіа».


📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

05.02.25. 
Урок 39. Практичне заняття «Створюємо шкільні медіа».


📝 Виконайте практичні завдання (презентація).

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

31.01.25. 
Урок 38. Інтернет.

Робота з підручником - с.117-121.

Познайомтеся з грою «Медіазнайко», зіграйте в неї, перевірте свої знання.

ЗАХИСТ ПРАВ ЛЮДИНИ В ІНТЕРНЕТ-СЕРЕДОВИЩІ👇



Словничок:

Віртуальна реальність — це ілюзія дійсності, створена за допомогою комп’ютерних систем, які забезпечують зорові, звукові та інші органи чуття.

Цифрова ідентичність — це інтернет-ідентичність людини, групи людей, організації та цифрове уявлення про набір їх унікальних якостей як мережевого суб’єкта.

Кібер — префікс, що утворює слова зі значенням «пов'язаний із комп'ютерними мережами, Інтернетом».

📝Напишіть есе на тему «Яку роль відіграє Інтернет у моєму житті?»

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

29.01.25. 
Урок 37. Критичне сприйняття та протидія маніпуляціям мас-медіа.

Робота з підручником - с.114-116.


Словничок:

Достовірність інформації
— властивість бути правильно сприйнятою, безсумнівна вірність наведених відомостей, які сприймає людина.

Факт — означає дійсність, подію, те, що реально відбулося.

Оціночне судження — це висловлювання, яке не містить фактичних даних, зокрема критика, оцінка дій.

📝Напишіть есе на тему «Як сприймати мас-медіа і не стати жертвою маніпуляцій?»

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

24.01.25. 
Урок 36. Маніпулятивний вплив медіа.

Робота з підручником - с.110-113.

Маніпулювання — спосіб психологічного впливу, націлений на зміну напрямку активності інших людей, здійснюваний настільки майстерно, що залишається непоміченим ними.

Маніпуляція в медіа — це техніка цілеспрямованого викривлення інформації заради формування певного погляду, ставлення до тієї або іншої проблеми / особи / явища.

Новина — оперативне інформаційне повідомлення, яке містить суспільно важливу та актуальну інформацію, що стосується певної сфери життя суспільства чи окремих його груп.

Фейк — навмисно зманіпульована новина.

📝Одним із видів маніпулювання є пересмикування. За допомогою пошукових систем Інтернету спробуйте дізнатися більше: 
1) що таке пересмикування; 
2) у чому полягає особливість пересмикування порівняно з іншими видами маніпулювання; 
3) де й коли воно найчастіше використовується.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒


22.01.25. 
Урок 35. Медіа і демократія. Свобода, етика і відповідальність.

Робота з підручником - с.104-109.

ФУНКЦІЇ МАС-МЕДІА В ПОЛІТИЧНОМУ ЖИТТІ 
ДЕМОКРАТИЧНОГО СУСПІЛЬСТВА👇

Словничок:

Свобода слова - право громадян та їх організацій вільно висловлювати свої погляди усно або через ЗМІ, відтворювати і витлумачувати об'єктивну дійсність відповідно до своїх поглядів та уподобань, не порушуючи законів держави.

Цензура — контроль за змістом і поширенням інформації з метою обмеження або недопущення її поширення.

Четверта влада (англ. Fourth Estate) – словосполучення, яким визначають пресу та її вплив у соціумі.

Джинса́ — сленгове слово, яке використовується переважно в медійній спільноті. Синонім терміна «прихована реклама». Означає зумисну приховану рекламу чи антирекламу, подану у вигляді новин, авторських текстів, аналітики й телевізійних програм тощо.

📝Одну із серій «Бондіани» (пригод агента 007 Джеймса Бонда) «Завтра не помре ніколи» присвячено впливу мас-медіа. Перегляньте фільм. Проведіть дискусію, обговоривши вплив мас-медіа на суспільство, міжнародні відносини тощо.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗


17.01.25. 
Урок 34. Практичне заняття «Аналіз медіа тексту».





Словничок:

Критичне мислення
- це здатність аналізувати інформацію з позиції логіки й індивідуально – психологічного підходу; перевіряти її надійність, вірогідність, доцільність тощо для того , щоб застосовувати отримані результати як до стандартних, так і нестандартних життєвих ситуацій, питань, проблем.

📝 Виконайте практичні завдання (презентація).

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

15.01.25. 
Урок 33. Комунікація, інформація, медіа.

Робота з підручником - с.98-102.



Словничок:

Медіатекст — будь-який носій інформації: художній або науковий текст, зображення, аудіозапис.


Інформація — відомості, що прийняті та усвідомлені споживачем і визнані ним як значущі.

Медіа — способи та засоби передачі інформації, а також середовище, яке вони утворюють.

Реклама (від фр. — викрикувати) — поширення інформації про когось або щось із метою створення популярності; інформація про товари, послуги тощо, покликана стимулювати попит на них.

📝Складіть таблицю, у якій порівняйте переваги та недоліки різних медіа. Поясніть, чому ви так вважаєте.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒


27.12.24. 
Урок 32. Узагальнення розділу "Демократичне суспільство та його цінності".


📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗


25.12.24.
Урок 31. Практичне заняття "Повага до меншин - умова збереження миру".

Перевірте свої знання за темою на с.95-96 підручника.


📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

20.12.24.
Урок 30. Дитячі й молодіжні громадські об'єднання.

Робота з підручником - с.89-93.


Словничок:

Дитячі громадські організації — це об’єднання громадян віком від 6 до 18 років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх прав і свобод, творчих здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству, а також соціальне становлення їх як повноправних членів суспільства.

📝За допомогою пошукових систем знайдіть в Інтернеті інформацію і підготуйте презентацію про дитячі й молодіжні об'єднання та рухи в інших країнах.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

18.12.24. 
Урок 29. Школа - простір демократії.

Робота з підручником - с.86-88.



📝За допомогою пошукових систем знайдіть в Інтернеті інформацію про успішні українські й зарубіжні приклади застосування моделей учнівського самоврядування. Результати подайте у вигляді повідомлення або презентації.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

13.12.24.
Урок 28. Громадянська участь у житті суспільства.

Робота з підручником - с.83-85.
Навчальне відео "Як громада реалізує та захищає свої права і законні інтереси".

Словничок:

Місцевий референдум
— це форма прийняття територіальною громадою рішень із питань, що належать до відання місцевого самоврядування, шляхом прямого голосування.

Загальні збори громадян за місцем проживання — це зібрання всіх або частини жителів села (сіл), селища, міста для вирішення питань місцевого значення. їх скликають за місцем проживання в разі необхідності, але не рідше одного разу на рік для обговорення найважливіших питань місцевого життя.

Соціальна активність — сукупність форм людської діяльності, свідомо орієнтованої на вирішення завдань, що постають перед соціальною спільнотою, суспільством.

Волонтерська діяльність (волонтерство) (від фр. volontaire — доброволець) — добровільна, безкорислива, соціально спрямована неприбуткова діяльність окремих людей або організацій. Вона є формою благодійництва та однією із засад громадянського суспільства.

Соціальна активність — одна із форм взаємодії людини із суспільством, спосіб долучення до вирішення суспільно важливих питань.

За допомогою пошукових систем знайдіть в Інтернеті інформацію і підготуйте повідомлення про діяльність волонтерів у світі або сучасній Україні.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙


11.12.24. 
Урок 27. Громада. Роль громади в житті людини. Вплив громадян на вирішення проблем громади.

Робота з підручником - с.79-82.


Яку роль відіграє громада в житті людини, суспільства і держави👀👇




Словничок:

Грома́да — група людей, об'єднаних спільністю становища, інтересів тощо

📝Кардинал Української греко-католицької церкви Любомир Гузар сказав: «Люди творять громаду». Цим він звертав увагу, що якими є люди, такою й буде громада і життя в ній. Напишіть есе на цю тему.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙


06.12.24. 
Урок 26. Громадянське суспільство, його функції. Роль громадян у становленні і функціонуванні громадянського суспільства.

Робота з підручником - с.74-78.



Словничок:

Громадянське суспільство
— це така форма організації суспільства, де існують неконтрольовані державою розвинені політичні, правові, економічні й культурні відносини між окремими індивідами.

📝Використовуючи пошукові системи, знайдіть в Інтернеті інформацію про формування «третього сектору» як основи громадянського суспільства України. Результати подайте у вигляді повідомлення або презентації.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗


29.11.24. - 04.12.24.
Уроки 24-25. Демократична держава. Цінності демократії. Соціальна структура суспільства. Правовий статус політичних партій в Україні.
Робота з підручником - с.64-67.



Словничок:

Плебісцит — опитування громадян, зазвичай із метою визначення належності певної території. У деяких країнах вважають синонімом референдуму (Франція).

Політичні вибори — комплекс заходів, пов'язаних із формуванням керівних органів різного рівня держави в цілому, партій, суспільно-політичних організацій.

Політична партія — добровільна політична організація, що об'єднує людей зі спільними інтересами та ідеалами, діяльність якої спрямована на здобуття політичної влади або участь у її здійсненні.

Опозиція — протидія, опір комусь або чомусь, наприклад перебування в опозиції до політики уряду.

Референдум — у державному праві прийняття електоратом (виборцями) рішення з конституційних, законодавчих або інших внутрішньо- чи зовнішньополітичних питань.

📝Напишіть есе на тему «Стан реалізації принципів тендерної демократії в сучасній Україні».

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

27.11.24. 
Урок 23. Узагальнення розділу "Людина в соціокультурному просторі".


📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔

22.11.24. 
Урок 22. Практичне заняття "Чому існують та якими бувають стереотипи".

Толерантність 👀👇

Види булінгу 👀👇

Декларація принципів толерантності ООН 👀👇

Сьогодні в Європі серйозною проблемою є зростання недовіри, негативного ставлення до емігрантів з країн Азії та Африки. Щоб запобігти таким негативним явищам на замовлення місцевої влади у м. Кельн з’явився такий плакат

Про що змушує замислитися плакат? До чого він закликає?


📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

20.11.24. 
Урок 21. Практичне заняття "Розв'язання конфліктів".
 
Робота з підручником - с.60-61.

Вирішення конфліктів 👀👇

5 способів вирішити конфлікт 👀👇
Тренувальні вправи.

                                             Стратегії вирішення конфліктів

                                               Шляхи вирішення конфлікту

                                                     Наслідки конфліктів!

                                              Стадії розвитку конфліктів

                                            Способи вирішення конфліктів


📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

15.11.24. 
Урок 20. Практичне заняття "Мистецтво спілкування".


5 правил спілкування 👀👇

6 жахливих дурниць у спілкуванні 👀👇

5 способів швидко заспокоїтись 👀👇


📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

13.11.24. 
Урок 19. Стереотипи та упередження. Дискримінація. Забобони. Толерантність та інклюзія.
Робота з підручником - с.56-59.

Посилання на інтернет-джерело

Тренувальні вправи.

                                             Стереотипи та упередження


                                                 Класифікація стереотипів

                                                                  Гендер



Словничок:

Стереотип — те, що часто повторюється, стає звичайним, загальноприйнятим, чого дотримуються і що наслідують люди у своїй діяльності.

Дискримінація
— умисне обмеження (позбавлення) прав і законних інтересів одних осіб, організацій або соціальних груп порівняно з іншими на підставі раси, статі, національності, віку, майнового стану, політичних або релігійних переконань тощо.

Забобони — стійкі упередження, що базуються на міфологічних уявленнях про світ та місце людини в ньому.

📝Практичне завдання: Скласти хмару слів тотожних слову «толерантність».

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

08.11.24. 
Урок 18. Ефективна комунікація. Роль спілкування в житті людини й суспільства. Вербальна й невербальна комунікація.
 Посилання на інтернет-джерело

Робота з підручником - с.52-55.

Словничок:

Спілкування — це процес людської діяльності, що здійснюється з метою встановлення контактів між окремими людьми й цілими групами.

Конфлікт — явище, що виникає в результаті зіткнення протилежних дій, поглядів, інтересів, прагнень, планів різних людей або мотивів і потреб однієї людини.

ОСНОВНІ ШЛЯХИ РОЗВ’ЯЗАННЯ КОНФЛІКТІВ



Тренувальні вправи.

                                    Вербальна та невербальна комунікація

                   Поняття та структура спілкування. Особливості спілкування

                                                      Стилі спілкування

                                          Умови ефективного спілкування

                               Ефективна та неефективна комунікація


📝Практичне завдання: Давньогрецький мислитель Сократ сказав: «Заговори, щоб я тебе побачив». Напишіть есе за цим висловом, виклавши в ньому роздуми, до яких він спонукає.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

06.11.24. 
Урок 17. Соціокультурна багатоманітність.

Робота з підручником - с.46-51.

Словничок:

Полікультурність — співіснування та розвиток різних за змістом культурних традицій у межах однієї локалізованої в просторі й часі спільноти людей.

Толерантність — терпимість до іншого світогляду, способу життя, поведінки і звичаїв.

Терпимість — здатність витримувати щось, миритися з яким-небудь становищем.

Плюралізм — визнання багатоманітності думок, поглядів, напрямків, партій, суб'єктів економічного, політичного й культурного життя демократичного суспільства як основи його розвитку.

Компроміс — згода, якої досягають шляхом взаємних поступок.

Різноманітність — наявність багатьох складових різного характеру в єдиному цілому.

Рівність — можливість забезпечення рівними правами та можливостями різних соціальних груп задля задоволення їхніх потреб.

Тренувальні вправи.

                           Етнічна, конфесійна, гендерна різноманітність. Рівність

                                                              Гендер. Стать


📝Практичне завдання: Складіть перелік заходів, яких необхідно вжити в Україні для становлення сучасного плюралістичного суспільства. Обґрунтуйте доцільність кожної зі своїх пропозицій.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

25.10.24.
Урок 16. Узагальнення розділу "Права і свободи людини".


📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
23.10.24.
Урок 15. Практичне заняття "Чи можна пожертвувати правами однієї людини для захисту прав багатьох".

ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ:

1. Опрацювати наведений матеріал на с.43-44 підручника.
2. Підготувати презентацію про невід'ємні права людини.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
18.10.24.
Урок 14. Права дитини та механізми їх захисту.





Практичне завдання: Підготувати повідомлення про одну із Міжнародних установ із захисту прав дитини.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

16.10.24.
Урок 13. Міжнародні механізми захисту прав людини.


Робота з підручником - с.39-42.

                                  Тренувальні вправи.                                          

                                             Механізми захисту прав людини


📝Практичне завдання: Підготувати повідомлення про одну із Міжнародних установ із захисту прав людини.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
11.10.24.
Урок 12. Механізми захисту прав людини. 
Захист прав і свобод людини в Україні.

Робота з підручником - с.37-39.


📝Практичне завдання: Підготуйте коротке письмове міркування про те, чи вважаєте особисто ви роботу українського механізму із захисту прав людини ефективною.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
09.10.24.
Урок 11. Права дитини. Поняття прав дитини. 
Конвенція ООН про права дитини.

Робота з підручником - с.32-36.

Словничок:
Права дитини — система можливостей, які необхідні особі для її комплексного та цілісного розвитку в умовах і відповідно до вимог середовища, беручи до уваги незрілість дитини.

📝Практичне завдання: Напишіть есе на тему «Права дитини в Україні: здобутки і проблеми».

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
04.10.24.
Урок 10. Людина і держава. Верховенство права. 
Права і свободи людини.


 
Робота з підручником - с.30-31.


Практичне завдання: Виберіть одне з прав (наприклад, право на освіту). Складіть свій план реалізації такого права, визначивши мету та кроки до його реалізації.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
02.10.24.
Урок 9. Еволюція прав людини. 
Класифікація прав людини.



Робота з підручником - с.24-29.

Словничок:

Свобода — здатність і можливість свідомого вольового вибору індивідом своєї поведінки. Вона передбачає певну незалежність людини від зовнішніх умов і обставин.

Право — система загальнообов'язкових, формально визначених, гарантованих і забезпечених державою правил поведінки, що регулюють відносини між людьми в соціально неоднорідному суспільстві.

Гендерний — пов'язаний із розрізненням жінок і чоловіків за біологічною статтю.

Сегрегація — різновид дискримінації, який полягає у фактичному або юридичному відокремленні в межах одного суспільства тих суспільних груп, які вирізняються за расовими, тендерними, соціальними, релігійними, мовними чи іншими ознаками, та в подальшому законодавчому обмеженні їхніх прав.

Практичне завдання:  Підготуйте повідомлення або презентацію про борців за права людини.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
27.09.24.
Урок 8. Людська гідність і права людини.

Сучасний світ побудований на засадах гуманізму (від латин. humanitas — людяність, humanus — людяний, homo — людина) — вчення про те, що найвищою цінністю є людина, яка має право на вільне самовизначення та волевиявлення.



Робота з підручником - с.22-23.

Словничок:

Гідність — внутрішня переконаність людини у власній цінності, почуття самоповаги та поваги до інших людей.

Гуманізм - це система ідей і поглядів на людину як на найбільшу соціальну цінність,
створення умов для її повноцінного життя і фізичного та духовного розвитку.

Практичне завдання: Напишіть есе на тему «Для чого людині совість?»

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
25.09.24.
Урок 7. Узагальнення з розділу "Особистість та її ідентичність".

Перевірте свої знання за темою на с.20 підручника та виконайте підсумковий тест за посиланням.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

20.09.24.
Урок 6. Практичне заняття "Чи може людина бути 
творцем власного життя, 
або як стати успішною людиною".

ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ:

1. Опрацювати наведений матеріал на с.18-19 підручника.

2. Визначити одну чи кількох особистостей, яких ви вважаєте успішними, та підготувати короткі повідомлення про них.

📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕

18.09.24.
Урок 5. Сім'я і шлюб.

Сім’я є одним із найголовніших соціальних інститутів у всіх суспільствах, ми часто сприймаємо її існування як щось самоочевидне і самозрозуміле. Поняття сім’ї, шлюбу, подружжя, сімейних відносин повинні розглядатись передусім у тому смисловому контексті, який закладений у законодавстві нашої країни.


Робота з підручником - с.15-17.

Словничок:

Сім'я — заснована на шлюбі та кровній спорідненості мала соціальна група, члени якої пов'язані спільністю побуту, взаємною моральною відповідальністю і взаємодопомогою.

Шлюб — форма стосунків між чоловіком і жінкою, яка відповідає моральним нормам суспільства та законам держави, що визначаютьїхні подружні права й обов'язки.

Спорідненість — кровний зв'язок між людьми, що походять від одного або від спільного родича (предка).
Матеріали з інтернет-джерел у вільному доступі.

Практичне завдання: Опрацювати тему 3 підручника (с. 15-17).

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

13.09.24.

Урок 4. Молодіжні субкультури.

Незважаючи на різницю в сприйнятті світу, підлітків різних поколінь об’єднують спільні риси — прагнення до самовираження та самоствердження.

Субкультура
сукупність норм, цінностей, ідеалів, символів певної соціальної групи, яка існує відносно незалежно від культури суспільства в цілому;
це особлива сфера культури, суверенне цілісне утворення в середині пануючої культури, що відрізняється власною ціннісною шкалою, звичаями, нормами
 Контркультура напрям розвитку сучасної культури, що протистоїть духовній атмосфері сучасного суспільства.


Матеріали з інтернет-джерел у вільному доступі.

Практичне завдання: Опрацювати тему 3 підручника (с. 13-15).


📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
11.09.24.

Урок 3. Соціалізація особистості.
Поняття і етапи. Суб'єкти соціалізації.

Дослідники вважають, що людина на 70% істота біологічна (їсть, спить, дихає), а на 30% — соціальна (живе в суспільстві, залежить від нього). Наскільки важливою є соціальна складова суспільства?


Матеріали з інтернет-джерел у вільному доступі.

Практичне завдання: Опрацювати тему 3 підручника (с. 12-13).


📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
06.09.24.

Урок 2. Самореалізація людини, її розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві цінності і пріоритети. Активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність.

Визначимося із термінологією:
Адаптивністьздатність пристосовуватись до різних умов.
Загальнолюдські цінності в демократичному суспільствіце сукупність універсальних моральних стандартів, а саме: свобода, гідність, рівність, справедливість, довіра, толерантність, права людини, солідарність та ін.
Інтерес, цікавістьемоційний вияв пізнавальних потреб людини, дуже важливий для формування різноманітних навичок та інтелекту. Інтерес — єдина мотивація, що здатна зробити роботу приємним заняттям протягом певного проміжку часу. Цікавість як процес є необхідним елементом для розвитку творчості.
Мобільністьздатність змінювати своє соціальне положення задля досягнення найкращих можливих умов.  Супроводжуються зміною соціального статусу індивіда або групи.
Особистістьусвідомлення людиною своєї індивідуальності, значення своїх якостей (свого Я) у суспільстві.
Потребастан живого організму, людської особистості, соціальної групи чи суспільства в цілому, що виражає необхідність у чомусь, залежність від об'єктивних умов життєдіяльності та є рушійною силою їхньої активності.
Самореалізація особистостіце особливий процес взаємодії зі світом, який здійснюється за допомогою творчого саморозкриття, реалізації потенційних можливостей, здібностей і талантів. Це потреба людини бути почутою, зрозумілою та прийнятою суспільством.
Цінності
це особистісна та соціально-культурна значимість для людини певних категорій, процесів та явищ. Це те, у що ми віримо й до чого прагнемо. Це наші переконання.
Ознайомся з наведеними нижче життєвими цінностями людини. Вибери три, найважливіші для тебе. Подумай над своїм вибором. 👀👇

Матеріали з інтернет-джерел у вільному доступі.

Практичне завдання: Опрацювати тему 2 підручника (с. 9-11). Написати есе на тему "Мої життєві цінності".

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
04.09.24.

Урок 1. Що таке ідентичність? Види ідентичності.
 Громадянська ідентичність. Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість.

Ідентичність є невід’ємною характеристикою людини, яка виявляється у визнанні своєї унікальності, з одного боку, й відчутті приналежності до певної спільноти, з іншого.


Матеріали з інтернет-джерел у вільному доступі.

Практичне завдання: Опрацювати тему 1 підручника (с. 6-8).

Для закріплення матеріалу 👇

Немає коментарів:

Дописати коментар

Українська освіта продовжує працювати навіть у найскладніших умовах і вже втретє розпочинає новий навчальний рік в умовах воєнного стану. З...