Читати онлайн або завантажити підручник можна за посиланням 📗
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
28.05.25.
Урок 69. Практичне заняття «Глобальні проблеми сучасності».
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
23.05.25.
Урок 68. Практичне заняття «Економічні, соціальні та політичні переваги вступу до ЄС».
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
Світова організація торгівлі (СОТ) — це міжнародна організація, метою якої є розробка системи правових норм міжнародної торгівлі та контроль за їх дотриманням.
21.05.25.
Урок 67. Участь України в діяльності міжнародних організацій.
Робота з підручником - с.179-183.
Словничок:
📝Складіть перелік перетворень, які, на вашу думку, необхідно здійснити Україні на шляху до європейського і світового співтовариства.
Геополітика — наука, що вивчає взаємодію різних країн у масштабах усього світу або великих регіонів з урахуванням географічних чинників.
📝Підготуйте есе на тему «Яким я бачу місце України у світовому співтоваристві?»
📝Виконайте завдання на слайдах презентації.
Територія зі змішаним режимом — це простір, який не перебуває під суверенітетом якоїсь держави, але стосовно якого держава здійснює деякі суверенні права в межах, встановлених міжнародним правом.
📝Напишіть есе на тему «Чи потрібні діалоги і дискусії в міжнародних відносинах?»
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
16.05.25.
Урок 66. Україна – член європейського та світового співтовариства.
Робота з підручником - с.179-183.
Словничок:
📝Підготуйте есе на тему «Яким я бачу місце України у світовому співтоваристві?»
📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
14.05.25.
Урок 65. Практичне заняття «Які міжнародні гуманітарні організації надають допомогу під час збройного конфлікту та надзвичайних ситуацій».
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
09.05.25.
Урок 64. Міжнародне право.
Робота з підручником - с.175-178.
Словничок:
Міжнародне право — система юридичних принципів і норм договірного й звичаєвого характеру, які виникають унаслідок погодження між державою та іншими суб'єктами міжнародного співтовариства з метою мирного співіснування.
Міжнародне право — система юридичних принципів і норм договірного й звичаєвого характеру, які виникають унаслідок погодження між державою та іншими суб'єктами міжнародного співтовариства з метою мирного співіснування.
Державна територія — це територія, на яку поширюється суверенітет держави.
Державний суверенітет — це верховенство влади держави на своїй території та її незалежність у міжнародних відносинах.
Юрисдикція — це прояв суверенітету держави, який означає обсяг і сферу дії державної влади.
Державний суверенітет — це верховенство влади держави на своїй території та її незалежність у міжнародних відносинах.
Юрисдикція — це прояв суверенітету держави, який означає обсяг і сферу дії державної влади.
Територія зі змішаним режимом — це простір, який не перебуває під суверенітетом якоїсь держави, але стосовно якого держава здійснює деякі суверенні права в межах, встановлених міжнародним правом.
Територія з міжнародним режимом — це простір, розташований за межами державних кордонів, що перебуває в загальному й рівноправному користуванні всіх держав.
📝Напишіть есе на тему «Чи потрібні діалоги і дискусії в міжнародних відносинах?»
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
📝Підготуйте короткі повідомлення про міжнародні організації, завданням яких є підтримання миру; регіональний розвиток; культурне співробітництво; захист прав людини; активність молоді.
Міжнародні відносини — система взаємодій, суб’єктами яких є держави, міжнародні міжурядові та міжнародні неурядові організації, транснаціональні корпорації та, за особливих умов, приватні особи.
Транснаціональні корпорації — акціонерні товариства, що володіють підприємствами в інших країнах, виготовляють і продають свою продукцію за кордоном.
Об'єкт — те, на що спрямована діяльність суб'єкта.
Суб'єкт — той, хто здійснює таку діяльність.
📝Дайте письмову відповідь на запитання: Які основні цілі та принципи діяльності ООН?
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
Внутрішня міграція — це переміщення населення в межах однієї країни.
07.05.25.
Урок 63. Міжнародна система безпеки.
Робота з підручником - с.173-175.
Міжнародна організація — це організація, яка створена на основі міжнародного договору для здійснення цілей, передбачених статутним документом, має постійні органи управління та стійку організаційну структуру.
📝Підготуйте короткі повідомлення про міжнародні організації, завданням яких є підтримання миру; регіональний розвиток; культурне співробітництво; захист прав людини; активність молоді.
📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
02.05.25.
Урок 62. Міжнародні відносини.
Робота з підручником - с.172-173.
Словничок:
Транснаціональні корпорації — акціонерні товариства, що володіють підприємствами в інших країнах, виготовляють і продають свою продукцію за кордоном.
Об'єкт — те, на що спрямована діяльність суб'єкта.
Суб'єкт — той, хто здійснює таку діяльність.
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
30.04.25.
Урок 61. Виклики сучасного світу.
Робота з підручником - с.167-171.
Глобальні проблеми – це такі проблеми, які загрожують всьому людству, поширюються на весь світ та потребують спільних зусиль усього людства для їх вирішення.
📝Поясніть гасла антиглобалістів: «Люди і планета, а не прибуток», «Планета Земля не продається».
25.04.25.
Урок 60. Міграційні процеси.
Робота з підручником - с.163-167.
Міграція — переселення, переміщення населення, трудових ресурсів, капіталу з однієї країни в іншу, а також внутрішньодержавна — з одного регіону в інший.
📝Підготуйте повідомлення про внутрішньо переміщених осіб в Україні.
Інтеграція - згуртування, об'єднання політичних, економічних, державних і громадських структур в рамках регіону, країни, світу.
Глобалізація — злиття економік різних країн у єдину економічну систему, об'єднання фінансових, товарних та інформаційних потоків у світовому масштабі.
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
23.04.25.
Урок 59. Поняття інтеграції та глобалізації.
Робота з підручником - с.160-163.
Глобальні проблеми — сукупність соціоприродних проблем, від вирішення яких залежать соціальний прогрес людства та збереження цивілізації.
📝Підготуйте есе на тему «Яким я бачу місце України у світовому співтоваристві?».
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
Лобізм — цілеспрямований вплив груп осіб або різноманітних організацій, що представляють інтереси якоїсь частини економічно потужних прошарків суспільства, на рішення законодавчих органів із метою отримання користі.
Резюме – це документ, в якому коротко викладаються особисті, освітні та професійні відомості про особу.
📝За структурою, наведеною в презентації, складіть своє особисте резюме.
18.04.25.
Урок 58. Узагальнення розділу «Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту».
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
16.04.25.
Урок 57. Практичне заняття "Родинний бюджет".
Робота з підручником - с.156-157.
09.04.-11.04.25.
Уроки 55-56. Лобіювання інтересів та корупція.
Робота з підручником - с.152-155.
Словничок:
Корупція (від латин. corrumpere — псувати) — негативне суспільне явище, яке проявляється в незаконному використанні службовими особами, громадськими й політичними діячами їхніх прав і посадових можливостей із метою особистого збагачення, що завдає шкоди державі.
Кумівство (непотизм) — перевага в наданні грошових коштів або іншого майна, пільг, послуг, нематеріальних цінностей наближеним особам, родичам тощо.
Розтрата — витрата посадовою особою законно довірених їй ресурсів, що їй не належать, із метою особистого збагачення.
Хабарництво — надання посадовою особою послуг або певних привілеїв фізичній або юридичній особі в обмін на матеріальні блага або послуги, що призводить до завдання збитків державі, іншим фізичним та юридичним особам.
Вимагання (здирництво) — примушування приватної або юридичної особи сплатити гроші або надати інші цінності в обмін на певні дії або бездіяльність.
Розтрата — витрата посадовою особою законно довірених їй ресурсів, що їй не належать, із метою особистого збагачення.
Хабарництво — надання посадовою особою послуг або певних привілеїв фізичній або юридичній особі в обмін на матеріальні блага або послуги, що призводить до завдання збитків державі, іншим фізичним та юридичним особам.
Вимагання (здирництво) — примушування приватної або юридичної особи сплатити гроші або надати інші цінності в обмін на певні дії або бездіяльність.
Шахрайство — поведінка, націлена на обман або введення в оману приватної чи юридичної особи з метою особистої вигоди або вигоди третьої сторони.
📝За допомогою пошукових систем знайдіть в Інтернеті інформацію про боротьбу з корупцією в різних країнах світу. Результати подайте у вигляді повідомлення або презентації.
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
04.04.25.
Урок 54. Практичне заняття «Аналіз попиту на ринку праці і складання резюме».
Словничок:
Вакансія — це незайнята посада в компанії або організації, для якої шукають відповідного кандидата.
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
Професія — рід трудової діяльності, що вимагає певної підготовки.
Кваліфікація працівника — це ступінь професійної підготовки, представлений сукупністю набутих людиною професійних якостей.
02.04.25.
Урок 53. Ринок праці.
Робота з підручником - с.149-151.
Словничок:
Кваліфікація працівника — це ступінь професійної підготовки, представлений сукупністю набутих людиною професійних якостей.
Посада — формально закріплене місце працівника в трудовому колективі, яке передбачає виконання певних посадових обов’язків.
📝Напишіть есе на тему «Якою я бачу свою майбутню професію?»
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔
Підприємництво ― самостійна, ініціативна, систематична, здійснювана на власний ризик діяльність з виробництва товарів, надання послуг та виконання робіт (господарська діяльність) з метою одержання прибутку.
Соціальна відповідальність бізнесу — це добровільна безкорислива підтримка, участь підприємця у вирішенні соціальних проблем.
21.03.25.
Урок 52. Практичне заняття «Звідки і куди йдуть податки».
19.03.25.
Урок 51. Підприємництво.
Робота з підручником - с.146-148.
ПРОЯВИ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ
Навчальне відео "У чому полягає суть підприємництва".
Словничок:
Соціальна відповідальність бізнесу — це добровільна безкорислива підтримка, участь підприємця у вирішенні соціальних проблем.
Юридична відповідальність — дотримання бізнесом місцевих і міжнародних законів.
Ліцензія - дозвільний документ, що видається Кабінетом Міністрів України або уповноваженим ним органом виконавчої влади, згідно з яким його власник має право на здійснення певного виду підприємницької діяльності, що потребує такого дозволу.
📝Складіть кросворд "Підприємництво. Ринок праці". Використовуйте слова, які відповідають темі уроку.
Словничок:
Домогосподарство - група людей, що проживають в одному житловому приміщенні, забезпечують себе усім необхідним для життя, ведуть спільне господарство, повністю об'єднують власні доходи і спільно витрачають їх.
Користування - право особистого використання споживчих властивостей об'єкта.
Розпорядження - право вирішувати, хто і як може використовувати об'єкт власності, а також визначати його долю.
📝Заповніть таблицю доходів і витрат (бюджет) вашої сім‘ї на місяць (останні слайди презентації).
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
14.03.25.
Урок 50. Практичне заняття «Як планувати і витрачати родинний бюджет".
Навчальне відео "Домогосподарство на ринку грошей".
Пройдіть за посиланням, щоб навчитися планувати
та контролювати власний бюджет.
Домогосподарство - група людей, що проживають в одному житловому приміщенні, забезпечують себе усім необхідним для життя, ведуть спільне господарство, повністю об'єднують власні доходи і спільно витрачають їх.
Користування - право особистого використання споживчих властивостей об'єкта.
Розпорядження - право вирішувати, хто і як може використовувати об'єкт власності, а також визначати його долю.
📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
Домашнє господарство (домогосподарство) — економічний суб’єкт, у складі якого виділяють одного або більшу кількість індивідів, що спільно здійснюють господарську діяльність і мають спільний бюджет.
Корисність — це оцінка споживачем здатності речей та послуг задовольняти його потреби.
Права споживача – комплекс загальнообов'язкових, формально визначених правил поведінки, яка встановлюються і гарантуються державою для врегулювання взаємин між покупцем та продавцем.
Бюджет (від фр. budget — шкіряний гаманець) — грошове вираження збалансованого розпису доходів і видатків за певний період часу.
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
📝Користуючись інтернет-ресурсами, відшукайте країни із профіцитним і дефіцитним бюджетами. Результати запишіть у таблицю (останній слайд презентації).
07.03.-12.03.25.
Уроки 48-49. Економіка домогосподарства. Права споживачів.
Робота з підручником - с.142-145.
Навчальне відео "Домашнє господарство як власник і споживач".
Словничок:
Корисність — це оцінка споживачем здатності речей та послуг задовольняти його потреби.
Права споживача – комплекс загальнообов'язкових, формально визначених правил поведінки, яка встановлюються і гарантуються державою для врегулювання взаємин між покупцем та продавцем.
Бюджет (від фр. budget — шкіряний гаманець) — грошове вираження збалансованого розпису доходів і видатків за певний період часу.
📝Складіть власний перелік порад обачного споживача.
05.03.25.
Урок 47. Практичне заняття «Що таке бюджет та яка його структура».
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
Словничок:
Ринкова рівновага — ситуація на ринку, коли величина попиту дорівнює величині пропозиції, ціна попиту збігається із ціною пропозиції.
📝Напишіть есе за висловом Маргарет Тетчер, наведеним як епіграф до теми.
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
📝Запропонуйте назви до ілюстрацій на с. 131 та 132 підручника.
Потреби — прояв необхідності мати певні блага, бажання володіти ними, відчуття нестачі, якщо бажання залишається незадоволеним.
Економічні блага — це ті товари й послуги, обсяг яких недостатній для задоволення потреб людей і може бути збільшений лише шляхом витрати праці та інших ресурсів.
Блага індивідуального споживання — предмети споживання й засоби виробництва, які споживає лише той, хто бажає та спроможний сплатити за них.
Економіка — це наука про те, як максимально задовольнити безмежні потреби в умовах обмеженості ресурсів. Процеси, у результаті яких задовольняються потреби людини, — це виробництво, обмін, розподіл та споживання.
Віртуальна реальність — це ілюзія дійсності, створена за допомогою комп’ютерних систем, які забезпечують зорові, звукові та інші органи чуття.
Цифрова ідентичність — це інтернет-ідентичність людини, групи людей, організації та цифрове уявлення про набір їх унікальних якостей як мережевого суб’єкта.
Кібер — префікс, що утворює слова зі значенням «пов'язаний із комп'ютерними мережами, Інтернетом».
21.02.-26.02.-28.02.25.
Уроки 44-46. Ринкова економіка та її закони. Функції держави в ринковій економіці.
Робота з підручником - с.134-141.
ЧИННИКИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ПРОПОЗИЦІЮ
Перегляньте навчальне відео "Як працює ринкова економіка".
Ринкова рівновага — ситуація на ринку, коли величина попиту дорівнює величині пропозиції, ціна попиту збігається із ціною пропозиції.
14.02.-19.02.25.
Уроки 42-43. Сталий розвиток. Глобальні цілі сталого розвитку.
Робота з підручником - с.130-133.
Концепція сталого розвитку
Переглянь навчальне відео "Як забезпечити сталий розвиток".
Інтерактивна вправа "Країни, які впроваджують Концепцію сталого розвитку"👇
Інтерактивна вправа "Цілі сталого розвитку"👇
📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
12.02.25.
Урок 41. Соціальні цілі економіки.
Робота з підручником - с.126-129.
Перегляньте навчальне відео "Для чого потрібна економіка".
Словничок:
Економічні блага — це ті товари й послуги, обсяг яких недостатній для задоволення потреб людей і може бути збільшений лише шляхом витрати праці та інших ресурсів.
Блага індивідуального споживання — предмети споживання й засоби виробництва, які споживає лише той, хто бажає та спроможний сплатити за них.
Економіка — це наука про те, як максимально задовольнити безмежні потреби в умовах обмеженості ресурсів. Процеси, у результаті яких задовольняються потреби людини, — це виробництво, обмін, розподіл та споживання.
📝Існує інформація, що у 2011 р. сир був продуктом харчування, який найчастіше ставав об'єктом крадіжки. Як це можна пояснити з точки зору задоволення потреб людини? Які інші причини цього можна назвати?
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
07.02.25.
Урок 40. Узагальнення розділу «Світ інформації та мас-медіа».
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
05.02.25.
Урок 39. Практичне заняття «Створюємо шкільні медіа».
📝 Виконайте практичні завдання (презентація).
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
31.01.25.
Урок 38. Інтернет.
Робота з підручником - с.117-121.
Познайомтеся з грою «Медіазнайко», зіграйте в неї, перевірте свої знання.
ЗАХИСТ ПРАВ ЛЮДИНИ В ІНТЕРНЕТ-СЕРЕДОВИЩІ👇
Словничок:
Кібер — префікс, що утворює слова зі значенням «пов'язаний із комп'ютерними мережами, Інтернетом».
📝Напишіть есе на тему «Яку роль відіграє Інтернет у моєму житті?»
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
Достовірність інформації — властивість бути правильно сприйнятою, безсумнівна вірність наведених відомостей, які сприймає людина.
Маніпулювання — спосіб психологічного впливу, націлений на зміну напрямку активності інших людей, здійснюваний настільки майстерно, що залишається непоміченим ними.
Новина — оперативне інформаційне повідомлення, яке містить суспільно важливу та актуальну інформацію, що стосується певної сфери життя суспільства чи окремих його груп.
Фейк — навмисно зманіпульована новина.
29.01.25.
Урок 37. Критичне сприйняття та протидія маніпуляціям мас-медіа.
Робота з підручником - с.114-116.
Словничок:
Факт — означає дійсність, подію, те, що реально відбулося.
Оціночне судження — це висловлювання, яке не містить фактичних даних, зокрема критика, оцінка дій.
📝Напишіть есе на тему «Як сприймати мас-медіа і не стати жертвою маніпуляцій?»
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
24.01.25.
Урок 36. Маніпулятивний вплив медіа.
Робота з підручником - с.110-113.
Маніпуляція в медіа — це техніка цілеспрямованого викривлення інформації заради формування певного погляду, ставлення до тієї або іншої проблеми / особи / явища.
📝Одним із видів маніпулювання є пересмикування. За допомогою пошукових систем Інтернету спробуйте дізнатися більше:
1) що таке пересмикування;
2) у чому полягає особливість пересмикування порівняно з іншими видами маніпулювання;
3) де й коли воно найчастіше використовується.
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
Цензура — контроль за змістом і поширенням інформації з метою обмеження або недопущення її поширення.
Четверта влада (англ. Fourth Estate) – словосполучення, яким визначають пресу та її вплив у соціумі.
Джинса́ — сленгове слово, яке використовується переважно в медійній спільноті. Синонім терміна «прихована реклама». Означає зумисну приховану рекламу чи антирекламу, подану у вигляді новин, авторських текстів, аналітики й телевізійних програм тощо.
22.01.25.
Урок 35. Медіа і демократія. Свобода, етика і відповідальність.
Робота з підручником - с.104-109.
ФУНКЦІЇ МАС-МЕДІА В ПОЛІТИЧНОМУ ЖИТТІ
ДЕМОКРАТИЧНОГО СУСПІЛЬСТВА👇
Свобода слова - право громадян та їх організацій вільно висловлювати свої погляди усно або через ЗМІ, відтворювати і витлумачувати об'єктивну дійсність відповідно до своїх поглядів та уподобань, не порушуючи законів держави.
Цензура — контроль за змістом і поширенням інформації з метою обмеження або недопущення її поширення.
Джинса́ — сленгове слово, яке використовується переважно в медійній спільноті. Синонім терміна «прихована реклама». Означає зумисну приховану рекламу чи антирекламу, подану у вигляді новин, авторських текстів, аналітики й телевізійних програм тощо.
📝Одну із серій «Бондіани» (пригод агента 007 Джеймса Бонда) «Завтра не помре ніколи» присвячено впливу мас-медіа. Перегляньте фільм. Проведіть дискусію, обговоривши вплив мас-медіа на суспільство, міжнародні відносини тощо.
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
Критичне мислення - це здатність аналізувати інформацію з позиції логіки й індивідуально – психологічного підходу; перевіряти її надійність, вірогідність, доцільність тощо для того , щоб застосовувати отримані результати як до стандартних, так і нестандартних життєвих ситуацій, питань, проблем.
17.01.25.
Урок 34. Практичне заняття «Аналіз медіа тексту».
Словничок:
📝 Виконайте практичні завдання (презентація).
Медіатекст — будь-який носій інформації: художній або науковий текст, зображення, аудіозапис.
Інформація — відомості, що прийняті та усвідомлені споживачем і визнані ним як значущі.
Медіа — способи та засоби передачі інформації, а також середовище, яке вони утворюють.
Реклама (від фр. — викрикувати) — поширення інформації про когось або щось із метою створення популярності; інформація про товари, послуги тощо, покликана стимулювати попит на них.
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
15.01.25.
Урок 33. Комунікація, інформація, медіа.
Робота з підручником - с.98-102.
Медіатекст — будь-який носій інформації: художній або науковий текст, зображення, аудіозапис.
Інформація — відомості, що прийняті та усвідомлені споживачем і визнані ним як значущі.
Медіа — способи та засоби передачі інформації, а також середовище, яке вони утворюють.
Реклама (від фр. — викрикувати) — поширення інформації про когось або щось із метою створення популярності; інформація про товари, послуги тощо, покликана стимулювати попит на них.
📝Складіть таблицю, у якій порівняйте переваги та недоліки різних медіа. Поясніть, чому ви так вважаєте.
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
Дитячі громадські організації — це об’єднання громадян віком від 6 до 18 років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх прав і свобод, творчих здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству, а також соціальне становлення їх як повноправних членів суспільства.
📝За допомогою пошукових систем знайдіть в Інтернеті інформацію про успішні українські й зарубіжні приклади застосування моделей учнівського самоврядування. Результати подайте у вигляді повідомлення або презентації.
Загальні збори громадян за місцем проживання — це зібрання всіх або частини жителів села (сіл), селища, міста для вирішення питань місцевого значення. їх скликають за місцем проживання в разі необхідності, але не рідше одного разу на рік для обговорення найважливіших питань місцевого життя.
Соціальна активність — сукупність форм людської діяльності, свідомо орієнтованої на вирішення завдань, що постають перед соціальною спільнотою, суспільством.
Волонтерська діяльність (волонтерство) (від фр. volontaire — доброволець) — добровільна, безкорислива, соціально спрямована неприбуткова діяльність окремих людей або організацій. Вона є формою благодійництва та однією із засад громадянського суспільства.
Соціальна активність — одна із форм взаємодії людини із суспільством, спосіб долучення до вирішення суспільно важливих питань.
27.12.24.
Урок 32. Узагальнення розділу "Демократичне суспільство та його цінності".
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
25.12.24.
Урок 31. Практичне заняття "Повага до меншин - умова збереження миру".
Перевірте свої знання за темою на с.95-96 підручника.
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
20.12.24.
Урок 30. Дитячі й молодіжні громадські об'єднання.
Робота з підручником - с.89-93.
Словничок:
📝За допомогою пошукових систем знайдіть в Інтернеті інформацію і підготуйте презентацію про дитячі й молодіжні об'єднання та рухи в інших країнах.
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
18.12.24.
Урок 29. Школа - простір демократії.
Робота з підручником - с.86-88.
Навчальне відео "Як живе і врядується шкільна громада".
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
13.12.24.
Урок 28. Громадянська участь у житті суспільства.
Робота з підручником - с.83-85.
Навчальне відео "Як громада реалізує та захищає свої права і законні інтереси".
Місцевий референдум — це форма прийняття територіальною громадою рішень із питань, що належать до відання місцевого самоврядування, шляхом прямого голосування.
Словничок:
Загальні збори громадян за місцем проживання — це зібрання всіх або частини жителів села (сіл), селища, міста для вирішення питань місцевого значення. їх скликають за місцем проживання в разі необхідності, але не рідше одного разу на рік для обговорення найважливіших питань місцевого життя.
Соціальна активність — сукупність форм людської діяльності, свідомо орієнтованої на вирішення завдань, що постають перед соціальною спільнотою, суспільством.
Волонтерська діяльність (волонтерство) (від фр. volontaire — доброволець) — добровільна, безкорислива, соціально спрямована неприбуткова діяльність окремих людей або організацій. Вона є формою благодійництва та однією із засад громадянського суспільства.
За допомогою пошукових систем знайдіть в Інтернеті інформацію і підготуйте повідомлення про діяльність волонтерів у світі або сучасній Україні.
📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
Словничок:
Грома́да — група людей, об'єднаних спільністю становища, інтересів тощо
📝Кардинал Української греко-католицької церкви Любомир Гузар сказав: «Люди творять громаду». Цим він звертав увагу, що якими є люди, такою й буде громада і життя в ній. Напишіть есе на цю тему.
11.12.24.
Урок 27. Громада. Роль громади в житті людини. Вплив громадян на вирішення проблем громади.
Робота з підручником - с.79-82.
Яку роль відіграє громада в житті людини, суспільства і держави👀👇
Онлайн-вправа "Роль громади в житті людини, суспільства, держави".
Грома́да — група людей, об'єднаних спільністю становища, інтересів тощо
📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
Громадянське суспільство — це така форма організації суспільства, де існують неконтрольовані державою розвинені політичні, правові, економічні й культурні відносини між окремими індивідами.
06.12.24.
Урок 26. Громадянське суспільство, його функції. Роль громадян у становленні і функціонуванні громадянського суспільства.
Робота з підручником - с.74-78.
Навчальне відео "Що таке громадянське суспільство,
Навчальне відео "Якими є умови та форми активної
Словничок:
📝Використовуючи пошукові системи, знайдіть в Інтернеті інформацію про формування «третього сектору» як основи громадянського суспільства України. Результати подайте у вигляді повідомлення або презентації.
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
Плебісцит — опитування громадян, зазвичай із метою визначення належності певної території. У деяких країнах вважають синонімом референдуму (Франція).
Політичні вибори — комплекс заходів, пов'язаних із формуванням керівних органів різного рівня держави в цілому, партій, суспільно-політичних організацій.
Політична партія — добровільна політична організація, що об'єднує людей зі спільними інтересами та ідеалами, діяльність якої спрямована на здобуття політичної влади або участь у її здійсненні.
Опозиція — протидія, опір комусь або чомусь, наприклад перебування в опозиції до політики уряду.
Референдум — у державному праві прийняття електоратом (виборцями) рішення з конституційних, законодавчих або інших внутрішньо- чи зовнішньополітичних питань.
29.11.24. - 04.12.24.
Уроки 24-25. Демократична держава. Цінності демократії. Соціальна структура суспільства. Правовий статус політичних партій в Україні.
Робота з підручником - с.64-67.
Словничок:
Політичні вибори — комплекс заходів, пов'язаних із формуванням керівних органів різного рівня держави в цілому, партій, суспільно-політичних організацій.
Політична партія — добровільна політична організація, що об'єднує людей зі спільними інтересами та ідеалами, діяльність якої спрямована на здобуття політичної влади або участь у її здійсненні.
Опозиція — протидія, опір комусь або чомусь, наприклад перебування в опозиції до політики уряду.
Референдум — у державному праві прийняття електоратом (виборцями) рішення з конституційних, законодавчих або інших внутрішньо- чи зовнішньополітичних питань.
📝Напишіть есе на тему «Стан реалізації принципів тендерної демократії в сучасній Україні».
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
Сьогодні в Європі серйозною проблемою є зростання недовіри, негативного ставлення до емігрантів з країн Азії та Африки. Щоб запобігти таким негативним явищам на замовлення місцевої влади у м. Кельн з’явився такий плакат
Стратегії вирішення конфліктів
Шляхи вирішення конфлікту
Наслідки конфліктів!
Стадії розвитку конфліктів
Способи вирішення конфліктів
Стереотипи та упередження
Класифікація стереотипів
Гендер
Стереотип — те, що часто повторюється, стає звичайним, загальноприйнятим, чого дотримуються і що наслідують люди у своїй діяльності.
Дискримінація — умисне обмеження (позбавлення) прав і законних інтересів одних осіб, організацій або соціальних груп порівняно з іншими на підставі раси, статі, національності, віку, майнового стану, політичних або релігійних переконань тощо.
Забобони — стійкі упередження, що базуються на міфологічних уявленнях про світ та місце людини в ньому.
27.11.24.
Урок 23. Узагальнення розділу "Людина в соціокультурному просторі".
📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔
22.11.24.
Урок 22. Практичне заняття "Чому існують та якими бувають стереотипи".
Толерантність 👀👇
Види булінгу 👀👇
Декларація принципів толерантності ООН 👀👇
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
20.11.24.
Урок 21. Практичне заняття "Розв'язання конфліктів".
Робота з підручником - с.60-61.
Вирішення конфліктів 👀👇
5 способів вирішити конфлікт 👀👇
Тренувальні вправи.
Шляхи вирішення конфлікту
Наслідки конфліктів!
Стадії розвитку конфліктів
Способи вирішення конфліктів
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
15.11.24.
Урок 20. Практичне заняття "Мистецтво спілкування".
5 правил спілкування 👀👇
6 жахливих дурниць у спілкуванні 👀👇
5 способів швидко заспокоїтись 👀👇
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
13.11.24.
Урок 19. Стереотипи та упередження. Дискримінація. Забобони. Толерантність та інклюзія.
Робота з підручником - с.56-59.
Посилання на інтернет-джерело
Тренувальні вправи.
Стереотипи та упередження
Гендер
Словничок:
Стереотип — те, що часто повторюється, стає звичайним, загальноприйнятим, чого дотримуються і що наслідують люди у своїй діяльності.
Дискримінація — умисне обмеження (позбавлення) прав і законних інтересів одних осіб, організацій або соціальних груп порівняно з іншими на підставі раси, статі, національності, віку, майнового стану, політичних або релігійних переконань тощо.
Забобони — стійкі упередження, що базуються на міфологічних уявленнях про світ та місце людини в ньому.
📝Практичне завдання: Скласти хмару слів тотожних слову «толерантність».
Словничок:
Спілкування — це процес людської діяльності, що здійснюється з метою встановлення контактів між окремими людьми й цілими групами.
Конфлікт — явище, що виникає в результаті зіткнення протилежних дій, поглядів, інтересів, прагнень, планів різних людей або мотивів і потреб однієї людини.
Вербальна та невербальна комунікація
Поняття та структура спілкування. Особливості спілкування
Стилі спілкування
Умови ефективного спілкування
Ефективна та неефективна комунікація
📝Практичне завдання: Давньогрецький мислитель Сократ сказав: «Заговори, щоб я тебе побачив». Напишіть есе за цим висловом, виклавши в ньому роздуми, до яких він спонукає.
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
08.11.24.
Урок 18. Ефективна комунікація. Роль спілкування в житті людини й суспільства. Вербальна й невербальна комунікація.
Посилання на інтернет-джерело
Робота з підручником - с.52-55.
Словничок:
Конфлікт — явище, що виникає в результаті зіткнення протилежних дій, поглядів, інтересів, прагнень, планів різних людей або мотивів і потреб однієї людини.
Тренувальні вправи.
Поняття та структура спілкування. Особливості спілкування
Стилі спілкування
Умови ефективного спілкування
Ефективна та неефективна комунікація
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
Толерантність — терпимість до іншого світогляду, способу життя, поведінки і звичаїв.
Терпимість — здатність витримувати щось, миритися з яким-небудь становищем.
Плюралізм — визнання багатоманітності думок, поглядів, напрямків, партій, суб'єктів економічного, політичного й культурного життя демократичного суспільства як основи його розвитку.
Компроміс — згода, якої досягають шляхом взаємних поступок.
Різноманітність — наявність багатьох складових різного характеру в єдиному цілому.
Рівність — можливість забезпечення рівними правами та можливостями різних соціальних груп задля задоволення їхніх потреб.
Етнічна, конфесійна, гендерна різноманітність. Рівність
Гендер. Стать
📝Практичне завдання: Складіть перелік заходів, яких необхідно вжити в Україні для становлення сучасного плюралістичного суспільства. Обґрунтуйте доцільність кожної зі своїх пропозицій.
Механізми захисту прав людини
📝Практичне завдання: Підготувати повідомлення про одну із Міжнародних установ із захисту прав людини.
Права людини
Права і свободи людини
Словничок:
Права дитини — система можливостей, які необхідні особі для її комплексного та цілісного розвитку в умовах і відповідно до вимог середовища, беручи до уваги незрілість дитини.
📝Практичне завдання: Напишіть есе на тему «Права дитини в Україні: здобутки і проблеми».
Практичне завдання: Виберіть одне з прав (наприклад, право на освіту). Складіть свій план реалізації такого права, визначивши мету та кроки до його реалізації.
Словничок:
Свобода — здатність і можливість свідомого вольового вибору індивідом своєї поведінки. Вона передбачає певну незалежність людини від зовнішніх умов і обставин.
Право — система загальнообов'язкових, формально визначених, гарантованих і забезпечених державою правил поведінки, що регулюють відносини між людьми в соціально неоднорідному суспільстві.
Гендерний — пов'язаний із розрізненням жінок і чоловіків за біологічною статтю.
Сегрегація — різновид дискримінації, який полягає у фактичному або юридичному відокремленні в межах одного суспільства тих суспільних груп, які вирізняються за расовими, тендерними, соціальними, релігійними, мовними чи іншими ознаками, та в подальшому законодавчому обмеженні їхніх прав.
Сучасний світ побудований на засадах гуманізму (від латин. humanitas — людяність, humanus — людяний, homo — людина) — вчення про те, що найвищою цінністю є людина, яка має право на вільне самовизначення та волевиявлення.
Словничок:
Гідність — внутрішня переконаність людини у власній цінності, почуття самоповаги та поваги до інших людей.
Гуманізм - це система ідей і поглядів на людину як на найбільшу соціальну цінність,
створення умов для її повноцінного життя і фізичного та духовного розвитку.
06.11.24.
Урок 17. Соціокультурна багатоманітність.
Робота з підручником - с.46-51.
Словничок:
Полікультурність — співіснування та розвиток різних за змістом культурних традицій у межах однієї локалізованої в просторі й часі спільноти людей.Толерантність — терпимість до іншого світогляду, способу життя, поведінки і звичаїв.
Терпимість — здатність витримувати щось, миритися з яким-небудь становищем.
Плюралізм — визнання багатоманітності думок, поглядів, напрямків, партій, суб'єктів економічного, політичного й культурного життя демократичного суспільства як основи його розвитку.
Компроміс — згода, якої досягають шляхом взаємних поступок.
Різноманітність — наявність багатьох складових різного характеру в єдиному цілому.
Рівність — можливість забезпечення рівними правами та можливостями різних соціальних груп задля задоволення їхніх потреб.
Тренувальні вправи.
Гендер. Стать
📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
25.10.24.
Урок 16. Узагальнення розділу "Права і свободи людини".
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
23.10.24.
Урок 15. Практичне заняття "Чи можна пожертвувати правами однієї людини для захисту прав багатьох".
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ:
1. Опрацювати наведений матеріал на с.43-44 підручника.
1. Опрацювати наведений матеріал на с.43-44 підручника.
2. Підготувати презентацію про невід'ємні права людини.
📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
18.10.24.
Урок 14. Права дитини та механізми їх захисту.
Практичне завдання: Підготувати повідомлення про одну із Міжнародних установ із захисту прав дитини.
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
16.10.24.
Урок 13. Міжнародні механізми захисту прав людини.
Тренувальні вправи.
Механізми захисту прав людини
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
11.10.24.
Урок 12. Механізми захисту прав людини.
Захист прав і свобод людини в Україні.
Робота з підручником - с.37-39.
Тренувальні вправи.
Права і свободи людини
📝Практичне завдання: Підготуйте коротке письмове міркування про те, чи вважаєте особисто ви роботу українського механізму із захисту прав людини ефективною.
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
09.10.24.
Урок 11. Права дитини. Поняття прав дитини.
Конвенція ООН про права дитини.
Робота з підручником - с.32-36.
Права дитини — система можливостей, які необхідні особі для її комплексного та цілісного розвитку в умовах і відповідно до вимог середовища, беручи до уваги незрілість дитини.
📝Практичне завдання: Напишіть есе на тему «Права дитини в Україні: здобутки і проблеми».
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
04.10.24.
Урок 10. Людина і держава. Верховенство права.
Права і свободи людини.
Робота з підручником - с.30-31.
Практичне завдання: Виберіть одне з прав (наприклад, право на освіту). Складіть свій план реалізації такого права, визначивши мету та кроки до його реалізації.
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
02.10.24.
Урок 9. Еволюція прав людини.
Класифікація прав людини.
Робота з підручником - с.24-29.
Свобода — здатність і можливість свідомого вольового вибору індивідом своєї поведінки. Вона передбачає певну незалежність людини від зовнішніх умов і обставин.
Право — система загальнообов'язкових, формально визначених, гарантованих і забезпечених державою правил поведінки, що регулюють відносини між людьми в соціально неоднорідному суспільстві.
Гендерний — пов'язаний із розрізненням жінок і чоловіків за біологічною статтю.
Сегрегація — різновид дискримінації, який полягає у фактичному або юридичному відокремленні в межах одного суспільства тих суспільних груп, які вирізняються за расовими, тендерними, соціальними, релігійними, мовними чи іншими ознаками, та в подальшому законодавчому обмеженні їхніх прав.
Практичне завдання: Підготуйте повідомлення або презентацію про борців за права людини.
📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
27.09.24.
Урок 8. Людська гідність і права людини.
Робота з підручником - с.22-23.
Гідність — внутрішня переконаність людини у власній цінності, почуття самоповаги та поваги до інших людей.
Гуманізм - це система ідей і поглядів на людину як на найбільшу соціальну цінність,
створення умов для її повноцінного життя і фізичного та духовного розвитку.
Практичне завдання: Напишіть есе на тему «Для чого людині совість?»
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
Перевірте свої знання за темою на с.20 підручника та виконайте підсумковий тест за посиланням.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ:
1. Опрацювати наведений матеріал на с.18-19 підручника.
2. Визначити одну чи кількох особистостей, яких ви вважаєте успішними, та підготувати короткі повідомлення про них.
25.09.24.
Урок 7. Узагальнення з розділу "Особистість та її ідентичність".
📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
20.09.24.
Урок 6. Практичне заняття "Чи може людина бути
творцем власного життя,
або як стати успішною людиною".
1. Опрацювати наведений матеріал на с.18-19 підручника.
2. Визначити одну чи кількох особистостей, яких ви вважаєте успішними, та підготувати короткі повідомлення про них.
📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕
Сім’я є одним із найголовніших соціальних інститутів у всіх суспільствах, ми часто сприймаємо її існування як щось самоочевидне і самозрозуміле. Поняття сім’ї, шлюбу, подружжя, сімейних відносин повинні розглядатись передусім у тому смисловому контексті, який закладений у законодавстві нашої країни.
Словничок:
Сім'я — заснована на шлюбі та кровній спорідненості мала соціальна група, члени якої пов'язані спільністю побуту, взаємною моральною відповідальністю і взаємодопомогою.
Шлюб — форма стосунків між чоловіком і жінкою, яка відповідає моральним нормам суспільства та законам держави, що визначаютьїхні подружні права й обов'язки.
Спорідненість — кровний зв'язок між людьми, що походять від одного або від спільного родича (предка).
Незважаючи на різницю в сприйнятті світу, підлітків різних поколінь об’єднують спільні риси — прагнення до самовираження та самоствердження.
Практичне завдання: Опрацювати тему 3 підручника (с. 13-15).
Дослідники вважають, що людина на 70% істота біологічна (їсть, спить, дихає), а на 30% — соціальна (живе в суспільстві, залежить від нього). Наскільки важливою є соціальна складова суспільства?
Практичне завдання: Опрацювати тему 3 підручника (с. 12-13).
Ознайомся з наведеними нижче життєвими цінностями людини. Вибери три, найважливіші для тебе. Подумай над своїм вибором. 👀👇
Ідентичність є невід’ємною характеристикою людини, яка виявляється у визнанні своєї унікальності, з одного боку, й відчутті приналежності до певної спільноти, з іншого.
18.09.24.
Урок 5. Сім'я і шлюб.
Робота з підручником - с.15-17.
Сім'я — заснована на шлюбі та кровній спорідненості мала соціальна група, члени якої пов'язані спільністю побуту, взаємною моральною відповідальністю і взаємодопомогою.
Шлюб — форма стосунків між чоловіком і жінкою, яка відповідає моральним нормам суспільства та законам держави, що визначаютьїхні подружні права й обов'язки.
Спорідненість — кровний зв'язок між людьми, що походять від одного або від спільного родича (предка).
Матеріали з інтернет-джерел у вільному доступі.
Практичне завдання: Опрацювати тему 3 підручника (с. 15-17).
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
13.09.24.
Урок 4. Молодіжні субкультури.
Субкультура | сукупність норм, цінностей, ідеалів, символів певної соціальної групи, яка існує відносно незалежно від культури суспільства в цілому; це особлива сфера культури, суверенне цілісне утворення в середині пануючої культури, що відрізняється власною ціннісною шкалою, звичаями, нормами |
Контркультура | напрям розвитку сучасної культури, що протистоїть духовній атмосфері сучасного суспільства. |
Матеріали з інтернет-джерел у вільному доступі.
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
11.09.24.
Урок 3. Соціалізація особистості.
Поняття і етапи. Суб'єкти соціалізації.
Матеріали з інтернет-джерел у вільному доступі.
📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
06.09.24.
Урок 2. Самореалізація людини, її розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві цінності і пріоритети. Активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність.
Визначимося із термінологією:
Адаптивність | здатність пристосовуватись до різних умов. |
Загальнолюдські цінності в демократичному суспільстві | це сукупність універсальних моральних стандартів, а саме: свобода, гідність, рівність, справедливість, довіра, толерантність, права людини, солідарність та ін. |
Інтерес, цікавість | емоційний вияв пізнавальних потреб людини, дуже важливий для формування різноманітних навичок та інтелекту. Інтерес — єдина мотивація, що здатна зробити роботу приємним заняттям протягом певного проміжку часу. Цікавість як процес є необхідним елементом для розвитку творчості. |
Мобільність | здатність змінювати своє соціальне положення задля досягнення найкращих можливих умов. Супроводжуються зміною соціального статусу індивіда або групи. |
Особистість | усвідомлення людиною своєї індивідуальності, значення своїх якостей (свого Я) у суспільстві. |
Потреба | стан живого організму, людської особистості, соціальної групи чи суспільства в цілому, що виражає необхідність у чомусь, залежність від об'єктивних умов життєдіяльності та є рушійною силою їхньої активності. |
Самореалізація особистості | це особливий процес взаємодії зі світом, який здійснюється за допомогою творчого саморозкриття, реалізації потенційних можливостей, здібностей і талантів. Це потреба людини бути почутою, зрозумілою та прийнятою суспільством. |
Цінності | це особистісна та соціально-культурна значимість для людини певних категорій, процесів та явищ. Це те, у що ми віримо й до чого прагнемо. Це наші переконання. |
Матеріали з інтернет-джерел у вільному доступі.
Практичне завдання: Опрацювати тему 2 підручника (с. 9-11). Написати есе на тему "Мої життєві цінності".
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
04.09.24.
Урок 1. Що таке ідентичність? Види ідентичності.
Громадянська ідентичність. Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість.
Матеріали з інтернет-джерел у вільному доступі.
Практичне завдання: Опрацювати тему 1 підручника (с. 6-8).
Для закріплення матеріалу 👇
Немає коментарів:
Дописати коментар