ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я, ЕТИКА, МИСТЕЦТВО, ПРАВОЗНАВСТВО, ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА

Громадянська освіта. 10 клас

 

Читати онлайн або завантажити підручник можна за посиланням 📗










💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠

27.12.24. 
Урок 32. Узагальнення розділу "Демократичне суспільство та його цінності".


📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗


25.12.24.
Урок 31. Практичне заняття "Повага до меншин - умова збереження миру".

Перевірте свої знання за темою на с.95-96 підручника.


📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

20.12.24.
Урок 30. Дитячі й молодіжні громадські об'єднання.

Робота з підручником - с.89-93.


Словничок:

Дитячі громадські організації — це об’єднання громадян віком від 6 до 18 років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх прав і свобод, творчих здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству, а також соціальне становлення їх як повноправних членів суспільства.

📝За допомогою пошукових систем знайдіть в Інтернеті інформацію і підготуйте презентацію про дитячі й молодіжні об'єднання та рухи в інших країнах.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

18.12.24. 
Урок 29. Школа - простір демократії.

Робота з підручником - с.86-88.



📝За допомогою пошукових систем знайдіть в Інтернеті інформацію про успішні українські й зарубіжні приклади застосування моделей учнівського самоврядування. Результати подайте у вигляді повідомлення або презентації.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

13.12.24.
Урок 28. Громадянська участь у житті суспільства.

Робота з підручником - с.83-85.
Навчальне відео "Як громада реалізує та захищає свої права і законні інтереси".

Словничок:

Місцевий референдум
— це форма прийняття територіальною громадою рішень із питань, що належать до відання місцевого самоврядування, шляхом прямого голосування.

Загальні збори громадян за місцем проживання — це зібрання всіх або частини жителів села (сіл), селища, міста для вирішення питань місцевого значення. їх скликають за місцем проживання в разі необхідності, але не рідше одного разу на рік для обговорення найважливіших питань місцевого життя.

Соціальна активність — сукупність форм людської діяльності, свідомо орієнтованої на вирішення завдань, що постають перед соціальною спільнотою, суспільством.

Волонтерська діяльність (волонтерство) (від фр. volontaire — доброволець) — добровільна, безкорислива, соціально спрямована неприбуткова діяльність окремих людей або організацій. Вона є формою благодійництва та однією із засад громадянського суспільства.

Соціальна активність — одна із форм взаємодії людини із суспільством, спосіб долучення до вирішення суспільно важливих питань.

За допомогою пошукових систем знайдіть в Інтернеті інформацію і підготуйте повідомлення про діяльність волонтерів у світі або сучасній Україні.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙


11.12.24. 
Урок 27. Громада. Роль громади в житті людини. Вплив громадян на вирішення проблем громади.

Робота з підручником - с.79-82.


Яку роль відіграє громада в житті людини, суспільства і держави👀👇




Словничок:

Грома́да — група людей, об'єднаних спільністю становища, інтересів тощо

📝Кардинал Української греко-католицької церкви Любомир Гузар сказав: «Люди творять громаду». Цим він звертав увагу, що якими є люди, такою й буде громада і життя в ній. Напишіть есе на цю тему.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙


06.12.24. 
Урок 26. Громадянське суспільство, його функції. Роль громадян у становленні і функціонуванні громадянського суспільства.

Робота з підручником - с.74-78.



Словничок:

Громадянське суспільство
— це така форма організації суспільства, де існують неконтрольовані державою розвинені політичні, правові, економічні й культурні відносини між окремими індивідами.

📝Використовуючи пошукові системи, знайдіть в Інтернеті інформацію про формування «третього сектору» як основи громадянського суспільства України. Результати подайте у вигляді повідомлення або презентації.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗


29.11.24. - 04.12.24.
Уроки 24-25. Демократична держава. Цінності демократії. Соціальна структура суспільства. Правовий статус політичних партій в Україні.
Робота з підручником - с.64-67.



Словничок:

Плебісцит — опитування громадян, зазвичай із метою визначення належності певної території. У деяких країнах вважають синонімом референдуму (Франція).

Політичні вибори — комплекс заходів, пов'язаних із формуванням керівних органів різного рівня держави в цілому, партій, суспільно-політичних організацій.

Політична партія — добровільна політична організація, що об'єднує людей зі спільними інтересами та ідеалами, діяльність якої спрямована на здобуття політичної влади або участь у її здійсненні.

Опозиція — протидія, опір комусь або чомусь, наприклад перебування в опозиції до політики уряду.

Референдум — у державному праві прийняття електоратом (виборцями) рішення з конституційних, законодавчих або інших внутрішньо- чи зовнішньополітичних питань.

📝Напишіть есе на тему «Стан реалізації принципів тендерної демократії в сучасній Україні».

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

27.11.24. 
Урок 23. Узагальнення розділу "Людина в соціокультурному просторі".


📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔

22.11.24. 
Урок 22. Практичне заняття "Чому існують та якими бувають стереотипи".

Толерантність 👀👇

Види булінгу 👀👇

Декларація принципів толерантності ООН 👀👇

Сьогодні в Європі серйозною проблемою є зростання недовіри, негативного ставлення до емігрантів з країн Азії та Африки. Щоб запобігти таким негативним явищам на замовлення місцевої влади у м. Кельн з’явився такий плакат

Про що змушує замислитися плакат? До чого він закликає?


📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

20.11.24. 
Урок 21. Практичне заняття "Розв'язання конфліктів".
 
Робота з підручником - с.60-61.

Вирішення конфліктів 👀👇

5 способів вирішити конфлікт 👀👇
Тренувальні вправи.

                                             Стратегії вирішення конфліктів

                                               Шляхи вирішення конфлікту

                                                     Наслідки конфліктів!

                                              Стадії розвитку конфліктів

                                            Способи вирішення конфліктів


📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

15.11.24. 
Урок 20. Практичне заняття "Мистецтво спілкування".


5 правил спілкування 👀👇

6 жахливих дурниць у спілкуванні 👀👇

5 способів швидко заспокоїтись 👀👇


📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

13.11.24. 
Урок 19. Стереотипи та упередження. Дискримінація. Забобони. Толерантність та інклюзія.
Робота з підручником - с.56-59.

Посилання на інтернет-джерело

Тренувальні вправи.

                                             Стереотипи та упередження


                                                 Класифікація стереотипів

                                                                  Гендер



Словничок:

Стереотип — те, що часто повторюється, стає звичайним, загальноприйнятим, чого дотримуються і що наслідують люди у своїй діяльності.

Дискримінація
— умисне обмеження (позбавлення) прав і законних інтересів одних осіб, організацій або соціальних груп порівняно з іншими на підставі раси, статі, національності, віку, майнового стану, політичних або релігійних переконань тощо.

Забобони — стійкі упередження, що базуються на міфологічних уявленнях про світ та місце людини в ньому.

📝Практичне завдання: Скласти хмару слів тотожних слову «толерантність».

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

08.11.24. 
Урок 18. Ефективна комунікація. Роль спілкування в житті людини й суспільства. Вербальна й невербальна комунікація.
 Посилання на інтернет-джерело

Робота з підручником - с.52-55.

Словничок:

Спілкування — це процес людської діяльності, що здійснюється з метою встановлення контактів між окремими людьми й цілими групами.

Конфлікт — явище, що виникає в результаті зіткнення протилежних дій, поглядів, інтересів, прагнень, планів різних людей або мотивів і потреб однієї людини.

ОСНОВНІ ШЛЯХИ РОЗВ’ЯЗАННЯ КОНФЛІКТІВ



Тренувальні вправи.

                                    Вербальна та невербальна комунікація

                   Поняття та структура спілкування. Особливості спілкування

                                                      Стилі спілкування

                                          Умови ефективного спілкування

                               Ефективна та неефективна комунікація


📝Практичне завдання: Давньогрецький мислитель Сократ сказав: «Заговори, щоб я тебе побачив». Напишіть есе за цим висловом, виклавши в ньому роздуми, до яких він спонукає.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

06.11.24. 
Урок 17. Соціокультурна багатоманітність.

Робота з підручником - с.46-51.

Словничок:

Полікультурність — співіснування та розвиток різних за змістом культурних традицій у межах однієї локалізованої в просторі й часі спільноти людей.

Толерантність — терпимість до іншого світогляду, способу життя, поведінки і звичаїв.

Терпимість — здатність витримувати щось, миритися з яким-небудь становищем.

Плюралізм — визнання багатоманітності думок, поглядів, напрямків, партій, суб'єктів економічного, політичного й культурного життя демократичного суспільства як основи його розвитку.

Компроміс — згода, якої досягають шляхом взаємних поступок.

Різноманітність — наявність багатьох складових різного характеру в єдиному цілому.

Рівність — можливість забезпечення рівними правами та можливостями різних соціальних груп задля задоволення їхніх потреб.

Тренувальні вправи.

                           Етнічна, конфесійна, гендерна різноманітність. Рівність

                                                              Гендер. Стать


📝Практичне завдання: Складіть перелік заходів, яких необхідно вжити в Україні для становлення сучасного плюралістичного суспільства. Обґрунтуйте доцільність кожної зі своїх пропозицій.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

25.10.24.
Урок 16. Узагальнення розділу "Права і свободи людини".


📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
23.10.24.
Урок 15. Практичне заняття "Чи можна пожертвувати правами однієї людини для захисту прав багатьох".

ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ:

1. Опрацювати наведений матеріал на с.43-44 підручника.
2. Підготувати презентацію про невід'ємні права людини.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
18.10.24.
Урок 14. Права дитини та механізми їх захисту.





Практичне завдання: Підготувати повідомлення про одну із Міжнародних установ із захисту прав дитини.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

16.10.24.
Урок 13. Міжнародні механізми захисту прав людини.


Робота з підручником - с.39-42.

                                  Тренувальні вправи.                                          

                                             Механізми захисту прав людини


📝Практичне завдання: Підготувати повідомлення про одну із Міжнародних установ із захисту прав людини.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
11.10.24.
Урок 12. Механізми захисту прав людини. 
Захист прав і свобод людини в Україні.

Робота з підручником - с.37-39.


📝Практичне завдання: Підготуйте коротке письмове міркування про те, чи вважаєте особисто ви роботу українського механізму із захисту прав людини ефективною.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
09.10.24.
Урок 11. Права дитини. Поняття прав дитини. 
Конвенція ООН про права дитини.

Робота з підручником - с.32-36.

Словничок:
Права дитини — система можливостей, які необхідні особі для її комплексного та цілісного розвитку в умовах і відповідно до вимог середовища, беручи до уваги незрілість дитини.

📝Практичне завдання: Напишіть есе на тему «Права дитини в Україні: здобутки і проблеми».

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
04.10.24.
Урок 10. Людина і держава. Верховенство права. 
Права і свободи людини.


 
Робота з підручником - с.30-31.


Практичне завдання: Виберіть одне з прав (наприклад, право на освіту). Складіть свій план реалізації такого права, визначивши мету та кроки до його реалізації.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
02.10.24.
Урок 9. Еволюція прав людини. 
Класифікація прав людини.



Робота з підручником - с.24-29.

Словничок:

Свобода — здатність і можливість свідомого вольового вибору індивідом своєї поведінки. Вона передбачає певну незалежність людини від зовнішніх умов і обставин.

Право — система загальнообов'язкових, формально визначених, гарантованих і забезпечених державою правил поведінки, що регулюють відносини між людьми в соціально неоднорідному суспільстві.

Гендерний — пов'язаний із розрізненням жінок і чоловіків за біологічною статтю.

Сегрегація — різновид дискримінації, який полягає у фактичному або юридичному відокремленні в межах одного суспільства тих суспільних груп, які вирізняються за расовими, тендерними, соціальними, релігійними, мовними чи іншими ознаками, та в подальшому законодавчому обмеженні їхніх прав.

Практичне завдання:  Підготуйте повідомлення або презентацію про борців за права людини.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
27.09.24.
Урок 8. Людська гідність і права людини.

Сучасний світ побудований на засадах гуманізму (від латин. humanitas — людяність, humanus — людяний, homo — людина) — вчення про те, що найвищою цінністю є людина, яка має право на вільне самовизначення та волевиявлення.



Робота з підручником - с.22-23.

Словничок:

Гідність — внутрішня переконаність людини у власній цінності, почуття самоповаги та поваги до інших людей.

Гуманізм - це система ідей і поглядів на людину як на найбільшу соціальну цінність,
створення умов для її повноцінного життя і фізичного та духовного розвитку.

Практичне завдання: Напишіть есе на тему «Для чого людині совість?»

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
25.09.24.
Урок 7. Узагальнення з розділу "Особистість та її ідентичність".

Перевірте свої знання за темою на с.20 підручника та виконайте підсумковий тест за посиланням.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

20.09.24.
Урок 6. Практичне заняття "Чи може людина бути 
творцем власного життя, 
або як стати успішною людиною".

ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ:

1. Опрацювати наведений матеріал на с.18-19 підручника.

2. Визначити одну чи кількох особистостей, яких ви вважаєте успішними, та підготувати короткі повідомлення про них.

📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕

18.09.24.
Урок 5. Сім'я і шлюб.

Сім’я є одним із найголовніших соціальних інститутів у всіх суспільствах, ми часто сприймаємо її існування як щось самоочевидне і самозрозуміле. Поняття сім’ї, шлюбу, подружжя, сімейних відносин повинні розглядатись передусім у тому смисловому контексті, який закладений у законодавстві нашої країни.


Робота з підручником - с.15-17.

Словничок:

Сім'я — заснована на шлюбі та кровній спорідненості мала соціальна група, члени якої пов'язані спільністю побуту, взаємною моральною відповідальністю і взаємодопомогою.

Шлюб — форма стосунків між чоловіком і жінкою, яка відповідає моральним нормам суспільства та законам держави, що визначаютьїхні подружні права й обов'язки.

Спорідненість — кровний зв'язок між людьми, що походять від одного або від спільного родича (предка).
Матеріали з інтернет-джерел у вільному доступі.

Практичне завдання: Опрацювати тему 3 підручника (с. 15-17).

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

13.09.24.

Урок 4. Молодіжні субкультури.

Незважаючи на різницю в сприйнятті світу, підлітків різних поколінь об’єднують спільні риси — прагнення до самовираження та самоствердження.

Субкультура
сукупність норм, цінностей, ідеалів, символів певної соціальної групи, яка існує відносно незалежно від культури суспільства в цілому;
це особлива сфера культури, суверенне цілісне утворення в середині пануючої культури, що відрізняється власною ціннісною шкалою, звичаями, нормами
 Контркультура напрям розвитку сучасної культури, що протистоїть духовній атмосфері сучасного суспільства.


Матеріали з інтернет-джерел у вільному доступі.

Практичне завдання: Опрацювати тему 3 підручника (с. 13-15).


📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
11.09.24.

Урок 3. Соціалізація особистості.
Поняття і етапи. Суб'єкти соціалізації.

Дослідники вважають, що людина на 70% істота біологічна (їсть, спить, дихає), а на 30% — соціальна (живе в суспільстві, залежить від нього). Наскільки важливою є соціальна складова суспільства?


Матеріали з інтернет-джерел у вільному доступі.

Практичне завдання: Опрацювати тему 3 підручника (с. 12-13).


📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
06.09.24.

Урок 2. Самореалізація людини, її розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві цінності і пріоритети. Активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність.

Визначимося із термінологією:
Адаптивністьздатність пристосовуватись до різних умов.
Загальнолюдські цінності в демократичному суспільствіце сукупність універсальних моральних стандартів, а саме: свобода, гідність, рівність, справедливість, довіра, толерантність, права людини, солідарність та ін.
Інтерес, цікавістьемоційний вияв пізнавальних потреб людини, дуже важливий для формування різноманітних навичок та інтелекту. Інтерес — єдина мотивація, що здатна зробити роботу приємним заняттям протягом певного проміжку часу. Цікавість як процес є необхідним елементом для розвитку творчості.
Мобільністьздатність змінювати своє соціальне положення задля досягнення найкращих можливих умов.  Супроводжуються зміною соціального статусу індивіда або групи.
Особистістьусвідомлення людиною своєї індивідуальності, значення своїх якостей (свого Я) у суспільстві.
Потребастан живого організму, людської особистості, соціальної групи чи суспільства в цілому, що виражає необхідність у чомусь, залежність від об'єктивних умов життєдіяльності та є рушійною силою їхньої активності.
Самореалізація особистостіце особливий процес взаємодії зі світом, який здійснюється за допомогою творчого саморозкриття, реалізації потенційних можливостей, здібностей і талантів. Це потреба людини бути почутою, зрозумілою та прийнятою суспільством.
Цінності
це особистісна та соціально-культурна значимість для людини певних категорій, процесів та явищ. Це те, у що ми віримо й до чого прагнемо. Це наші переконання.
Ознайомся з наведеними нижче життєвими цінностями людини. Вибери три, найважливіші для тебе. Подумай над своїм вибором. 👀👇

Матеріали з інтернет-джерел у вільному доступі.

Практичне завдання: Опрацювати тему 2 підручника (с. 9-11). Написати есе на тему "Мої життєві цінності".

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
04.09.24.

Урок 1. Що таке ідентичність? Види ідентичності.
 Громадянська ідентичність. Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість.

Ідентичність є невід’ємною характеристикою людини, яка виявляється у визнанні своєї унікальності, з одного боку, й відчутті приналежності до певної спільноти, з іншого.


Матеріали з інтернет-джерел у вільному доступі.

Практичне завдання: Опрацювати тему 1 підручника (с. 6-8).

Для закріплення матеріалу 👇

Немає коментарів:

Дописати коментар

Українська освіта продовжує працювати навіть у найскладніших умовах і вже втретє розпочинає новий навчальний рік в умовах воєнного стану. З...