ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я, ЕТИКА, МИСТЕЦТВО, ПРАВОЗНАВСТВО, ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА

Етика. 5 клас

 

Читати онлайн або завантажити підручник можна за посиланням 📗



💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
Урок 17. Значення досвіду в житті людини.

Робота з підручником - с.135-141.
📌ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА📌📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
Урок 16. Життєві цілі, плани та перспективи.
Робота з підручником - с.128-134.

Граматика етики

Цілі в житті
- це ті завдання, які наповнюють її сенсом і допомагають людині знайти свій шлях.

📝Заведи щоденник і кожного дня записуй до нього свої успіхи і невдачі.
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
Урок 15. Становлення і дорослішання людини.
Робота з підручником - с.118-127.
Граматика етики

Самостійність
- це здатність людини самій вирішувати те, хто вона, і те, яка вона.

📝Напиши есе, поділися роздумами, чи вважаєш ти себе самостійною людиною, поясни чому.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

07.04.25.
Урок 14. Роль навчання та хобі у житті людини.

Робота з підручником - с.110-117.

Граматика етики

Інтереси - це те, що найбільше цікавить людину, що становить зміст її думок і турбот; прагнення, потреби.

Хобі - це захоплення, улюблене заняття на дозвіллі, уподоба.


📝Підготуй повідомлення про успішну людину зі свого оточення. Розкажи, чому ти вважаєш її успішною, як вона досягла успіху.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

17.03.25.
Урок 13. Керування власними емоціями.
Робота з підручником - с.100-108.




📝Виконуємо проект «Уявна подорож у країну емоцій», створюємо «Атлас емоцій». Оберіть одну з 10 найпоширеніших емоцій. Дайте їй визначення, намалюйте символ емоції, колір, приклади її прояву у житті.
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

03.03.25. 
Урок 12. Позитивні і негативні емоції в житті людини.
Робота з підручником - с.90-99.
Подивися мультфільм «Подарунок» (реж. Я. Фрей, 2014, Німеччина).

Граматика етики

Позитивні емоції — це позитивна оцінка об'єкта, явища (радість, любов, захоплення тощо).

Негативні емоції — протилежні позитивним (страх, тривога, гнів тощо).


📝Розглянь схему. Використовуючи матеріал схеми, склади власну шкалу емоцій. Розташуй свої емоції від найнеприємніших до найприємніших. Пам'ятай, що ти маєш орієнтуватися тільки на свої почуття та переживання.

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
17.02.25. 
Урок 11. Емпатія. Як зважати на почуття та емоції інших людей.
Робота з підручником - с.82-89.


Подивися мультфільм «Що за Різдво без любові?» (2018, Австрія, ErsteGroup).


Граматика етики

Емпатія — це здатність розуміти емоційний стан іншої людини та співпереживати їй.

📝Напиши синквейн до слова ЕМПАТІЯ.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

03.02.25. 
Урок 10. Емоції та почуття, їх значення в житті людини.
Робота з підручником - с.73-81.

Подивися мультфільм «Жив собі чорний кіт» (реж. Ю. Марченко, 2006, Україна).

Граматика етики


Почуття — це стійке емоційне ставлення людини до того, що відбувається в її житті, що вона пізнає, як діє. Наприклад, любов, ненависть, гордість.

Емоції — це стани і переживання людини, які визначаються обставинами, настроями або стосунками з іншими людьми. Наприклад, радість, гнів, сум.


📝Склади і намалюй хмарку слів для доброго настрою.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

20.01.25.
Урок 9. Агресивність у спілкуванні. Булінг та кібербулінг.
Робота з підручником - с.63-71.
(режисер Е. Каделаго, 2012, США, Канада).

Послухай байку Леоніда Глібова «Ґава і Лисиця» (читає Марія Капінус, 10 років).

Подивися мультфільм «Про пташок» (реж. Р Егглстон, 2000, США).
Граматика етики

Агресивність — це риса характеру, що виражається у ворожому ставленні людини до інших людей, до тварин, до навколишнього світу.

Маніпуляція — це вплив на людину нечесними, прихованими засобами задля отримання бажаного.

Булінг (цькування) — це прояв насилля, який має систематичний характер та спрямований на приниження людини.

Кібербулінг — це приниження, цькування за допомогою мобільних телефонів, інших електронних пристроїв, яке може відбуватися в соціальних мережах, месенджерах тощо.


📝Склади пам'ятку для своїх однолітків «Як запобігти кібербулінгу».

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

23.12.24.
Урок 8. Віртуальне спілкування.

Робота з підручником - с.54-62.

Перевір, як ти засвоїв/засвоїла правила безпечного користування Інтернетом. Пройди Інтернет-тестування.

Граматика етики

Віртуальне спілкування — це спілкування у віртуальному просторі за допомогою сучасних електронних засобів.

Нетикет, або мережевий етикет, — це правила поведінки, спілкування, традиції в мережі Інтернет.

📝Сформулюй і запиши правила під заголовком «Мої правила безпечної поведінки в Інтернеті», розділи їх на дві частини: «Я буду...»; «Я не буду...»

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

09.12.24.
Урок 7. Конструктивна комунікація. Етикет.
Робота з підручником - с.45-53.



Граматика етики

Доброзичливість — бажання людям добра, вияв співчуття до них та піклування про них.

Щирість — позитивна риса особистості, яка виявляється у чесності, правдивості.

Етикет — це правила поведінки людей у суспільстві.


📝 Виписати 5 прислів’їв про етикет.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

25.11.24.
Урок 6. Спілкування та його роль у житті людини.

Робота з підручником - с.37-44.

Граматика етики:


Спілкування — передача інформації в будь-якій формі від однієї людини до іншої.

Вербальне (від лат. verbum — слово) спілкування — спілкування з використанням мови.

Невербальне спілкування — спілкування без використання мови, за допомогою інтонації, міміки, жестів, дій, рухів тіла та ін.


📝 Напиши есе про роль невербальних засобів спілкування в житті людини.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

11.11.24.
Урок 5. Роль світогляду в становленні особистості. Потреби, бажання, інтереси людини.

Робота з підручником - с.28-35.


Граматика етики:

Потреби — необхідність у чомусь, відчуття людиною нестачі чогось важливого для її життєдіяльності.

Інтереси — усвідомлені потреби, зацікавленість.

Бажання — прагнення, потяг до здійснення чого-небудь, хотіння.


📝Вибери прислів’я, що тобі припало до душі, і напиши невеличке есе, в якому поділися своїми роздумами за змістом прислів'я.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

21.10.24.
Урок 4. Людські чесноти.

Робота з підручником - с.20-27.

Граматика етики:

Чеснота — позитивна моральна риса в характері людини; доброчесність.

Вада — негативна риса, недолік, дефект.
Подивися мультфільм «Той, що бажає» (реж.: Еко У, Дж. Макдональд, K. Атанассов, 2016, США).
📝 Підготуй розповідь про свої бажання «5 хочу».

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
07.10.24.
Урок 3. Індивідуальність людини та унікальність.

Робота з підручником - с.12-19.
Граматика етики:

Особистість — це конкретна людина з погляду її культури, особливостей характеру, поведінки; індивідуальність.

Гідність — це самоусвідомлення та самоповага особистості, ставлення до інших людей, у якому визнається їх безумовна цінність.

 📝 Подумай, які вади і чесноти ти знаєш. Обери будь-яку чесноту або ваду і намалюй її.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

09.09.24 - 23.09.24
Уроки 1-2. Яку роль відіграє етика в житті людини? Чи потрібне нам сьогодні золоте правило моралі?


Аристотель першим застосував термін «етика». Він вважав, що етика – це наука про моральність та чесноти. Він був перший, хто поставив питання: «Що таке етика?».


Золоте правило моралі: «Не роби іншим того, чого собі не хочеш», — основний закон людського співжиття.




Граматика етики:

Етика — наука про правила поведінки в суспільстві та в особистому житті.

Мораль — норми і правила поведінки у ставленні людей одне до одного та до суспільства.

Моральні цінності — етичні поняття, що дають можливість людині оцінювати життя та орієнтуватися в ньому. Серед етичних понять розрізняють позитивні (уособлюють добро) і негативні (уособлюють зло).

Самопізнання — це вивчення людиною своїх властивостей. Воно починається в дитинстві й триває все життя. Людина пізнає себе з різних боків: як живий організм; як істоту, яка живе в суспільстві: оволодіває знаннями, вміннями, правилами поведінки; як неповторну особистість.

📝Виконуємо проект. Створюємо «Дерево життя».

Намалюй дерево: коріння, стовбур, гілки, листочки. На корінні напиши основні принципи своєї родини, на які ти будеш спиратися все життя. На стовбурі напиши свій життєвий девіз. На світлих гілках — ті вчинки, якими ти пишаєшся, на темних — ті, яких соромишся. На листочках — свої якості: на зелених — позитивні, на жовтих — негативні; на тих, що падають на землю, — вади, з якими збираєшся боротися. На опалому листі — ті, які вже подолані тобою.

Матеріали з Інтернету у вільному доступі.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Українська освіта продовжує працювати навіть у найскладніших умовах і вже втретє розпочинає новий навчальний рік в умовах воєнного стану. З...