ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я, ЕТИКА, МИСТЕЦТВО, ПРАВОЗНАВСТВО, ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА

Основи правознавства. 9 клас

 

Читати онлайн або завантажити підручник можна за посиланням 📗



💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
25.12.24.
Урок 16. Узагальнення з теми "Основи конституційного права України".

Перевірте, як ви засоїли теми розділу 3, виконавши завдання на с.99-102 підручника. 


📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
18.12.24.
Урок 15. Практичне заняття: Звернення громадян.
Робота з підручником - §15.
Словничок:

Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації... їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.

Скарга
- звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.

Дискредитація - навмисні дії, спрямовані на підрив авторитету, іміджу і довіри.
📝д/з: Скориставшись інформацією в Інтернеті, підготуйте зразки звернень (заява, скарга тощо). Збережіть їх в окрему папку у своїх електронних документах.📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
11.12.24. 
Урок 14. Організація державної влади в Україні.

Робота з підручником - §13-14.
Функції судової влади

Словничок:

Узурпація влади - захоплення влади насильницьким шляхом, вчинене з порушенням закону, або незаконне привласнення владних повноважень.

Міністерства - це центральні органи виконавчої влади. Вони управляють питаннями певної сфери життя суспільства.

Самоврядна одиниця місцевого самоврядування - територіальна громада.

Місцеве самоврядування - це право територіальної громади - жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

📝д/з: У зошиті складіть схему «Судова система України». 
Знайдіть в Інтернеті назви парламентів і урядів країн Європейського Союзу. Запишіть цю інформацію в зошит або створіть презентацію на 3-5 слайдів.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

04.12.24. 
Урок 13. Права, свободи та обов’язки громадян України.
Робота з підручником - §12.

Словничок:

Права людини - це можливості людини, необхідні їй для існування й розвитку.

Ратифікація - остаточне затвердження міжнародного договору вищим органом держави.

Дискримінація - будь-яка відмінність, виняток, обмеження або перевага, що заперечують або зменшують рівне здійснення прав людиною.

Конституційні обов’язки - це закріплені Конституцією України необхідні й безумовні для виконання дії людини.
📝д/з: На основі статей розділу II Конституції України класифікуйте зазначені в них права і свободи за сферою життєдіяльності людини - громадянські (особисті), політичні, економічні, культурні, соціальні. Оформіть це у вигляді таблиці.📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
27.11.24. 
Урок 12. Взаємовідносини людини і держави.

Робота з підручником - §11.
Словничок:

Громадянство - це стійкий правовий зв’язок особи з державою, що передбачає їхні взаємні права та обов’язки.

Геноцид - цілеспрямовані дії з метою знищення окремих груп населення або цілих народів за національними, етнічними, расовими або релігійними мотивами.

📝д/з:  Підготуйте невелике повідомлення чи презентацію (до 7 слайдів) на одну з тем:
A. Конституційно-правовий статус іноземців в Україні.
Б. Права і свободи людини і громадянина в умовах воєнного чи надзвичайного стану.
B. Правовий статус біженців в Україні.

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

20.11.27. 
Урок 11. Поняття Основного закону держави. Конституційний Суд України.
Робота з підручником - §10.
Словничок:

Конституція - це основний закон держави, що закріплює основи життя суспільства і устрою держави.

Юрисдикція - компетенція судових органів щодо розгляду справ, коло справ, які певний суд має право розглядати й вирішувати.

Конституційний Суд - це єдиний орган конституційної юрисдикції в Україні. Його склад і повноваження визначено XII розділом Конституції України та Законом України «Про Конституційний Суд України».

Імпічмент - особлива процедура усунення Президента України з посади, яку проводить Верховна Рада в разі вчинення ним державної зради або іншого злочину.

📝д/з: Напишіть твір-роздум (у межах 100 слів) на тему «Чому Конституцію називають “правом законів”».

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

13.11.24.
Урок 10. Узагальнення з теми "Правові відносини. Правопорушення. Юридична відповідальність".

Перевірте, як ви засоїли теми розділу 2, виконавши завдання на с.63-65 підручника. 


📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

06.11.24. 
Урок 9. Обставини, що виключають шкідливість діяння.

Робота з підручником - §9.

УМОВИ ПРАВОМІРНОСТІ НЕОБХІДНОЇ ОБОРОНИ

ОЗНАКИ КРАЙНЬОЇ НЕОБХІДНОСТІ

📝д/з: Проаналізуйте правові ситуації на с.62 підручника. Чи сталися дії, вчинені фігурантами, за обставин, що виключають протиправність діяння? Свою думку поясніть.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

23.10.24.
Урок 8. Юридична відповідальність.


Робота з підручником - §8.

Словничок:

Юридична відповідальність - це передбачена нормами права міра державного примусу, що її застосовують до особи, яка вчинила правопорушення.

Державний примус - це психологічний або фізичний вплив державних органів (посадовців) на певних осіб з метою спонукати, примусити їх до виконання норм права.

📝д/з: Перегляньте інтернет-новини або друковані ЗМІ за минулий тиждень і знайдіть публікації (опис, повідомлення, репортаж) про ті чи ті правопорушення. Зверніть увагу на те, який вид відповідальності накладено на особу, винувату у вчиненні правопорушення. Підготуйте короткий огляд однієї з таких історій за схемою (завдання 5 на с.56).

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

16.10.24.
Урок 7. Поняття правопорушення.


Робота з підручником - §7.

Словничок:

Правопорушення - це протиправне суспільно шкідливе/небезпечне діяння (дія або бездіяльність) особи, що спричиняє юридичну відповідальність.

Об’єкт правопорушення - це захищені правом суспільні відносини, блага, яким завдано шкоду.

Суб’єкт правопорушення - це особа, яка його вчинила.

📝д/з: Перегляньте друковані ЗМІ або інтернет-видання за минулий тиждень і знайдіть публікації (опис, повідомлення, репортаж) про вчинення правопорушення. Підготуйте короткий огляд за схемою (завдання 4 на с.51).


📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

09.10.24.
Урок 6. Поняття правовідносин.


Робота з підручником - §6.

Словничок:

Правовідносини - це суспільні відносини, що виникають на основі норм права, учасники яких наділені певними правами й обов’язками.
Правоздатність - це здатність особи як суб’єкта правовідносин мати суб’єктивні права та юридичні обов’язки.
Дієздатність - це надана суб’єкту можливість самостійно реалізовувати свої права й обов’язки.
Деліктоздатність - спроможність особи нести юридичну відповідальність за її протиправні діяння.
Юридичні факти - конкретні життєві обставини, що призводять до виникнення, зміни або припинення правовідносин.

📝д/з: Пригадайте свій учорашній день (або попросіть одного із представників/представниць вашої родини коротко описати свій). Віднайдіть приклади правовідносин. Запишіть учасників цих правовідносин і те, з чого вони виникли (завдання 3 на с.45).

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

02.10.24.
Урок 5. Практичне заняття: 
Соціальні норми в житті людей.


Робота з підручником - с.29-33.

📝д/з: Виконайте в зошиті завдання із презентації 👆 та напишіть короткий (до 100 слів) твір-роздум на тему «Якою є роль норм права у житті суспільства та моєму особистому».

📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔

25.09.24.
Урок 4. Право і законодавство.
Із появою держави сформувалося право - правила поведінки, які встановлює держава для всіх, на кого поширюється її влада.



Робота з підручником - §4

Словничок:
Право - це система загальнообов’язкових формально визначених правил поведінки - норм права, які встановлює і охороняє держава для регулювання суспільних відносин.
Норма права - це загальнообов’язкове формально визначене правило поведінки, чинне в часі й просторі, що встановлює і охороняє від порушень заходами примусу держава.
Галузь права - це сукупність норм права, що регулюють якісно однорідну сферу суспільних відносин певними методами.
Правовий інститут - виокремлена група норм права, які регулюють суспільні відносини у певній сфері.

📝д/з: У будь-якому джерелі знайдіть інформацію про нормативно-правові акти, скориставшись наведеними порадами на с.33 підручника. Запишіть інформацію в зошит за схемою (завдання 3 на с.33).

📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕

18.09.24.
Урок 3. Форми держави.

 
Робота з підручником - с.23-28.

Словничок:
Державний лад - це територіальна організація державної влади, поділ її на певні складники задля управління суспільством; їх взаємозв’язок між собою та вищими (центральними) державними органами.
Монархія - форма державного правління, за якої державна влада зосереджена повністю або частково в руках однієї особи - монарха, передається у спадок і не залежить від волі населення.
Республіка - форма державного правління, за якої вищу державну владу здійснює представницький загальнонаціональний орган (парламент), обраний населенням на певний строк.

📝д/з: Заповніть у зошиті схему 👇


📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

11.09.24.
Урок 2. Держава: причини виникнення, ознаки, функції. Поняття державної влади.





Робота з підручником - с.17-22.

Для закріплення знань: Відеоматеріал від Всеукраїнської школи онлайн.
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
04.09.24.
Урок 1. Значення права і законів в житті суспільства і людини. Структура курсу.

Розвиток людського суспільства тісно пов’язаний зі становленням правових норм. З ускладненням відносин між людьми виникала потреба й у більш складних та детальних законах, які б регулювали людську поведінку.


Робота з підручником - с.9-15.

📝д/з: Створіть самі або знайдіть короткий вірш, загадку чи прислів'я про значення права у житті людини.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Українська освіта продовжує працювати навіть у найскладніших умовах і вже втретє розпочинає новий навчальний рік в умовах воєнного стану. З...