ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я, ЕТИКА, МИСТЕЦТВО, ПРАВОЗНАВСТВО, ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА

Основи правознавства. 9 клас

 

Читати онлайн або завантажити підручник можна за посиланням 📗



💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
28.05.25.
Урок 35. Перевіряємо свої досягнення.
📌ТЕМАТИЧНЕ ТЕСТУВАННЯ📌
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
14.05.-21.05.25.
Уроки 33-34. Судове засідання.
Практичне заняття: Судове засідання.
Робота з підручником - §31-32.
Словничок

Кримінальне провадження - досудове розслідування і судове провадження, процесуальні дії у зв’язку із вчиненням діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність.
Мирова угода - це укладена сторонами угода, в силу якої позивач і відповідач шляхом взаємних поступок ліквідують цивільно-правовий спір, який виник між ними.📝Проаналізуйте одну із правових ситуацій або оберіть будь-яку з інших параграфів підручника з-поміж тих, що стосуються безпосередньо кримінального права. Для визначення складу злочину зверніться до відповідних параграфа чи статей ККУ.📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
07.05.25.
Урок 32. Поліція.


Робота з підручником - §30.



📝Пригадайте художній фільм/літературний твір, де є сюжети, пов’язані з роботою поліції. Які якості, на вашу думку, має виховувати в собі людина, яка бажає стати поліцейським? Які вміння і навички знадобляться їй у професійній діяльності поліцейського?
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
30.04.25.
Урок 31. Правники у нашому житті.
Робота з підручником - §29.

Словничок

Правник
- це фаховий спеціаліст з певної галузі права, або він практикується з конкретного юридичного питання.

📝Проведіть міні-дослідження з теми «В яких навчальних закладах мого регіону можна здобути юридичну освіту».
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
23.04.25.
Урок 30. Узагальнення розділу "Неповнолітні як суб'єкти правовідносин".
📌ТЕМАТИЧНЕ ТЕСТУВАННЯ📌📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

16.04.25.
Урок 29. Практичне заняття: Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.
Робота з підручником - §28.


📝Виконати завдання на слайдах презентації.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

09.04.25.
Урок 28. Кримінальна відповідальність та покарання.

Робота з підручником - §27.

Словничок

Кримінальна відповідальність
- вид юридичної відповідальності, основний зміст якої - покладання на винувату особу примусового обов’язку зазнати у встановленому законом порядку державного осуду, понести передбачене кримінальним законом покарання у разі його призначення.

Покарання - це захід примусу, що застосовується від імені держави за вироком суду до особи, визнаної винною у вчиненні злочину, і полягає у передбаченому законом обмеженні прав і свобод засудженого.

 

📝Порівняйте (на вибір):
1) адміністративний арешт і арешт у кримінальному праві;
2) громадські роботи в адміністративному праві й громадські роботи в кримінальному праві.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

02.04.25.
Урок 27. Кримінальне право. Злочин.

Робота з підручником - §26.


Словничок

Кримінальне право - галузь права, норми якої визначають підстави і принципи кримінальної відповідальності, а також встановлюють, які суспільно небезпечні діяння належать до злочинів і які покарання можуть застосовувати до осіб, що їх вчинили.

Судимість - правовий стан особи, який виникає через засудження її судом до конкретної міри покарання за вчинений нею злочин, спричиняє настання для неї певних негативних наслідків і триває до її погашення або зняття.

Амністія - передбачене актом вищого органу державної влади (в Україні - законом) повне або часткове звільнення від покарання чи пом’якшення покарання певної категорії осіб.

Помилування - повне або часткове звільнення засудженої особи від покарання, заміна покарання або невідбутої його частини м’якшим покаранням (в Україні це право належить Президентові України).

Злочин - передбачене Кримінальним кодексом України суспільно небезпечне діяння (або бездіяльність), вчинене суб’єктом злочину.

Готування до злочину - це пошук або пристосування засобів чи знарядь, підшукування співучасників або змова про вчинення злочину, усунення перешкод, а також інше умисне створення умов для вчинення злочину.


Замах на злочин - це вчинення особою з прямим умислом діяння, безпосередньо спрямованого на вчинення злочину, передбаченого відповідною статтею ККУ, якщо при цьому злочин не було доведено до кінця через причини, що не залежали від волі особи.

Об’єкт злочину - сукупність суспільних відносин, які охороняє кримінальний закон та на які посягає злочин, завдаючи їм певної шкоди або створюючи загрозу заподіяння такої шкоди.

Об’єктивна сторона - сукупність зовнішніх проявів злочину, як-от діяння, його наслідки, причиновий зв’язок між діянням і суспільно небезпечними наслідками (він має бути необхідним, а не випадковим), час, місце, спосіб, знаряддя, засоби вчинення злочину тощо.

Суб’єкт злочину - фізична осудна особа, яка досягла віку, з якого настає кримінальна відповідальність за вчинене нею суспільно небезпечне діяння.

Суб’єктивна сторона - внутрішня сторона злочинного діяння, психічний стан особи під час вчинення злочину.

Організатор злочину - це той, хто організував вчинення злочину (залучив інших співучасників, розподілив обов’язки, розробив план), керував підготовкою злочину (спрямував дії інших співучасників) чи його вчиненням (координував дії інших співучасників, забезпечив прикриття їхніх злочинних дій).

Підбурювач - особа, яка умовлянням, підкупом, погрозою, примусом схилила інших співучасників до вчинення злочину.

Пособник - це особа, яка порадами, вказівками, наданням засобів чи знарядь або усуненням перешкод сприяла вчиненню злочину іншими співучасниками; та, яка заздалегідь (тобто до початку чи під час вчинення злочину) обіцяла переховати злочинця або предмети, здобуті злочинним способом, придбати чи збути такі предмети або сприяти приховуванню злочину.

Співучасть у злочині - це умисна спільна участь декількох суб’єктів злочину у вчиненні умисного злочину.

Ексцес виконавця - вчинення виконавцем злочину дій, які не охоплюються умислом інших співучасників, якщо його дії утворюють самостійний склад злочину або його дії суттєво відрізняються від дій, запланованих іншими учасниками.


📝Зробіть правовий аналіз ситуації «“Чоловічий” вчинок» (завд.3 на с.176). 

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

19.03.25. 
Урок 26. Адміністративні правопорушення та адміністративна відповідальність.

Робота з підручником - §25.

Словничок

Публічна адміністрація - це сукупність державних і недержавних суб’єктів публічної влади, діяльність яких спрямована на реалізацію законів, інших нормативно-правових актів шляхом прийняття адміністративних рішень та надання встановлених адміністративних послуг.

Адміністративне правопорушення (проступок) - це протиправна, винна (умисна чи з необережності) дія чи бездіяльність, що посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Адміністративне стягнення - це міра відповідальності, примусовий захід державного впливу, що застосовується до особи за скоєння адміністративного правопорушення (проступку).

Санкція - складова норми права, яка в разі невиконання норми визначає заходи державного впливу, здебільшого - у формі примусу.

📝Проаналізуйте ситуації (завд.3 на с.168) за поданими до неї запитаннями.

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

12.03.25.
Урок 25. Практичне заняття: Працевлаштування неповнолітніх.

Робота з підручником - §24.

📝Складіть резюме для працевлаштування, скориставшись порадами, вміщеними в параграфі.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

26.02.-05.03.25.
Уроки 23-24. Неповнолітні працівники.

Робота з підручником - §22-23.



СловничокТрудові відносини - це врегульовані законодавством, колективними трудовими договорами відносини, що виникають з трудового процесу в суспільному виробництві в конкретному трудовому колективі.

Робочий час - це період, упродовж якого працівник має виконувати трудові обов’язки відповідно до закону і правил внутрішнього трудового розпорядку.

Час відпочинку - це частина календарного періоду, коли працівник вивільнений від виконання трудових обов’язків.

📝Знайдіть інформацію в Інтернеті про стан дитячої праці в Україні. Коротко запишіть її в зошит або підготуйте презентацію на 3-5 слайдів.
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
19.02.25. 
Урок 22. Практичне заняття: Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування.
Робота з підручником - §21.


СловничокУсиновлення - це прийняття усиновлювачем у свою сім’ю дитини на правах дочки чи сина за рішенням суду. Усиновленою може бути дитина, яка не має матері, батька або позбавлена їхнього піклування.Прийомна сім’я - це сім’я, яка добровільно взяла на виховання та спільне проживання від одного до чотирьох дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.📝Проаналізуйте ситуації (із презентації) за схемою аналізу правової ситуації.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

12.02.25. 
Урок 21. Права та обов’язки батьків та дітей.
Робота з підручником - §20.


📝Зберіть уривки з творів українського фольклору про стосунки батьків і дітей. Оформіть це в презентацію (3-5 слайдів).📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

05.02.25.
 Урок 20. Сім’я та шлюб.

Робота з підручником - §19.


Словничок:Сімейне право - це сукупність правових норм і принципів, які регулюють та охороняють особисті немайнові й майнові відносини фізичних осіб, що виникають із шлюбу та належності до сім’ї.

Шлюб - це сімейний союз жінки і чоловіка, зареєстрований у порядку, визначеному законом.

Аліменти (з латини «годування») - юридичний обов’язок утримання у визначених законом випадках одним представником сім’ї інших, які потребують цього. Проводяться за згодою або призначаються в судовому порядку.


📝Складіть коротку пам’ятку для тих, хто планує укласти шлюб. Порадьтеся щодо цього з батьками.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗


29.01.25. 
Урок 19. Практичне заняття: Захист прав споживачів.

Робота з підручником - §18. Права споживача👇
Словничок:Споживач - фізична особа, яка купує, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних із підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника.Гарантійний строк — строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов’язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв’язку з уведенням її в обіг.

Строк (термін) придатності — строк (термін), визначений нормативно-правовими актами, умовами договору, протягом якого у разі додержання відповідних умов зберігання та/або експлуатації чи споживання продукції її якісні показники і показники безпеки повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів та умовам договору.

📝д/з: Виконайте завдання на с.124 підручника.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

22.01.25.
Урок 18. Практичне заняття: Власність неповнолітніх.

Робота з підручником - §17.
Словничок:Право власності - це право особи на річ (майно), яке вона реалізовує відповідно до закону з власної волі, незалежно від волі інших, на свій розсуд.Набувальна давність - це набуття права власності на чуже майно особою, яка заволоділа ним, відкрито й безперервно володіла ним упродовж визначеного законодавством строку.

Відчуження майна - передача права власності на майно від власника іншій фізичній чи юридичній особі.

Конфіскація - примусове безоплатне вилучення за рішенням суду у власність держави майна (його частини), що належить правопорушникові.

Реквізиція - примусове відчуження майна у власника у разі стихійного лиха, аварії, епідемії, епізоотії або через інші надзвичайні обставини з метою суспільної необхідності за умови попереднього і повного відшкодування власникові вартості такого майна.
📝д/з: Виконайте практичне завдання (слайди презентації 15-21).
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
15.01.25.
Урок 17. Поняття цивільної правосуб’єктності особи.
Робота з підручником - §16.
Словничок:
Цивільна правоздатність - це здатність особи мати цивільні права й обов’язки, встановлені Конституцією України та Цивільним кодексом України.
Цивільна дієздатність фізичної особи - це її здатність своїми діями набувати цивільних прав і самостійно їх здійснювати, а також створювати для себе цивільні обов’язки, самостійно виконувати їх і відповідати перед законом у разі невиконання.Правочин - дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків.

📝д/з: Виконайте ситуаційне завдання на с.110 підручника.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

25.12.24.
Урок 16. Узагальнення з теми "Основи конституційного права України".

Перевірте, як ви засоїли теми розділу 3, виконавши завдання на с.99-102 підручника. 


📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
18.12.24.
Урок 15. Практичне заняття: Звернення громадян.
Робота з підручником - §15.
Словничок:

Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації... їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.

Скарга
- звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.

Дискредитація - навмисні дії, спрямовані на підрив авторитету, іміджу і довіри.
📝д/з: Скориставшись інформацією в Інтернеті, підготуйте зразки звернень (заява, скарга тощо). Збережіть їх в окрему папку у своїх електронних документах.📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
11.12.24. 
Урок 14. Організація державної влади в Україні.

Робота з підручником - §13-14.
Функції судової влади

Словничок:

Узурпація влади - захоплення влади насильницьким шляхом, вчинене з порушенням закону, або незаконне привласнення владних повноважень.

Міністерства - це центральні органи виконавчої влади. Вони управляють питаннями певної сфери життя суспільства.

Самоврядна одиниця місцевого самоврядування - територіальна громада.

Місцеве самоврядування - це право територіальної громади - жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

📝д/з: У зошиті складіть схему «Судова система України». 
Знайдіть в Інтернеті назви парламентів і урядів країн Європейського Союзу. Запишіть цю інформацію в зошит або створіть презентацію на 3-5 слайдів.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

04.12.24. 
Урок 13. Права, свободи та обов’язки громадян України.
Робота з підручником - §12.

Словничок:

Права людини - це можливості людини, необхідні їй для існування й розвитку.

Ратифікація - остаточне затвердження міжнародного договору вищим органом держави.

Дискримінація - будь-яка відмінність, виняток, обмеження або перевага, що заперечують або зменшують рівне здійснення прав людиною.

Конституційні обов’язки - це закріплені Конституцією України необхідні й безумовні для виконання дії людини.
📝д/з: На основі статей розділу II Конституції України класифікуйте зазначені в них права і свободи за сферою життєдіяльності людини - громадянські (особисті), політичні, економічні, культурні, соціальні. Оформіть це у вигляді таблиці.📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
27.11.24. 
Урок 12. Взаємовідносини людини і держави.

Робота з підручником - §11.
Словничок:

Громадянство - це стійкий правовий зв’язок особи з державою, що передбачає їхні взаємні права та обов’язки.

Геноцид - цілеспрямовані дії з метою знищення окремих груп населення або цілих народів за національними, етнічними, расовими або релігійними мотивами.

📝д/з:  Підготуйте невелике повідомлення чи презентацію (до 7 слайдів) на одну з тем:
A. Конституційно-правовий статус іноземців в Україні.
Б. Права і свободи людини і громадянина в умовах воєнного чи надзвичайного стану.
B. Правовий статус біженців в Україні.

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

20.11.27. 
Урок 11. Поняття Основного закону держави. Конституційний Суд України.
Робота з підручником - §10.
Словничок:

Конституція - це основний закон держави, що закріплює основи життя суспільства і устрою держави.

Юрисдикція - компетенція судових органів щодо розгляду справ, коло справ, які певний суд має право розглядати й вирішувати.

Конституційний Суд - це єдиний орган конституційної юрисдикції в Україні. Його склад і повноваження визначено XII розділом Конституції України та Законом України «Про Конституційний Суд України».

Імпічмент - особлива процедура усунення Президента України з посади, яку проводить Верховна Рада в разі вчинення ним державної зради або іншого злочину.

📝д/з: Напишіть твір-роздум (у межах 100 слів) на тему «Чому Конституцію називають “правом законів”».

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

13.11.24.
Урок 10. Узагальнення з теми "Правові відносини. Правопорушення. Юридична відповідальність".

Перевірте, як ви засоїли теми розділу 2, виконавши завдання на с.63-65 підручника. 


📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

06.11.24. 
Урок 9. Обставини, що виключають шкідливість діяння.

Робота з підручником - §9.

УМОВИ ПРАВОМІРНОСТІ НЕОБХІДНОЇ ОБОРОНИ

ОЗНАКИ КРАЙНЬОЇ НЕОБХІДНОСТІ

📝д/з: Проаналізуйте правові ситуації на с.62 підручника. Чи сталися дії, вчинені фігурантами, за обставин, що виключають протиправність діяння? Свою думку поясніть.

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

23.10.24.
Урок 8. Юридична відповідальність.


Робота з підручником - §8.

Словничок:

Юридична відповідальність - це передбачена нормами права міра державного примусу, що її застосовують до особи, яка вчинила правопорушення.

Державний примус - це психологічний або фізичний вплив державних органів (посадовців) на певних осіб з метою спонукати, примусити їх до виконання норм права.

📝д/з: Перегляньте інтернет-новини або друковані ЗМІ за минулий тиждень і знайдіть публікації (опис, повідомлення, репортаж) про ті чи ті правопорушення. Зверніть увагу на те, який вид відповідальності накладено на особу, винувату у вчиненні правопорушення. Підготуйте короткий огляд однієї з таких історій за схемою (завдання 5 на с.56).

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

16.10.24.
Урок 7. Поняття правопорушення.


Робота з підручником - §7.

Словничок:

Правопорушення - це протиправне суспільно шкідливе/небезпечне діяння (дія або бездіяльність) особи, що спричиняє юридичну відповідальність.

Об’єкт правопорушення - це захищені правом суспільні відносини, блага, яким завдано шкоду.

Суб’єкт правопорушення - це особа, яка його вчинила.

📝д/з: Перегляньте друковані ЗМІ або інтернет-видання за минулий тиждень і знайдіть публікації (опис, повідомлення, репортаж) про вчинення правопорушення. Підготуйте короткий огляд за схемою (завдання 4 на с.51).


📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

09.10.24.
Урок 6. Поняття правовідносин.


Робота з підручником - §6.

Словничок:

Правовідносини - це суспільні відносини, що виникають на основі норм права, учасники яких наділені певними правами й обов’язками.
Правоздатність - це здатність особи як суб’єкта правовідносин мати суб’єктивні права та юридичні обов’язки.
Дієздатність - це надана суб’єкту можливість самостійно реалізовувати свої права й обов’язки.
Деліктоздатність - спроможність особи нести юридичну відповідальність за її протиправні діяння.
Юридичні факти - конкретні життєві обставини, що призводять до виникнення, зміни або припинення правовідносин.

📝д/з: Пригадайте свій учорашній день (або попросіть одного із представників/представниць вашої родини коротко описати свій). Віднайдіть приклади правовідносин. Запишіть учасників цих правовідносин і те, з чого вони виникли (завдання 3 на с.45).

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

02.10.24.
Урок 5. Практичне заняття: 
Соціальні норми в житті людей.


Робота з підручником - с.29-33.

📝д/з: Виконайте в зошиті завдання із презентації 👆 та напишіть короткий (до 100 слів) твір-роздум на тему «Якою є роль норм права у житті суспільства та моєму особистому».

📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔

25.09.24.
Урок 4. Право і законодавство.
Із появою держави сформувалося право - правила поведінки, які встановлює держава для всіх, на кого поширюється її влада.



Робота з підручником - §4

Словничок:
Право - це система загальнообов’язкових формально визначених правил поведінки - норм права, які встановлює і охороняє держава для регулювання суспільних відносин.
Норма права - це загальнообов’язкове формально визначене правило поведінки, чинне в часі й просторі, що встановлює і охороняє від порушень заходами примусу держава.
Галузь права - це сукупність норм права, що регулюють якісно однорідну сферу суспільних відносин певними методами.
Правовий інститут - виокремлена група норм права, які регулюють суспільні відносини у певній сфері.

📝д/з: У будь-якому джерелі знайдіть інформацію про нормативно-правові акти, скориставшись наведеними порадами на с.33 підручника. Запишіть інформацію в зошит за схемою (завдання 3 на с.33).

📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕

18.09.24.
Урок 3. Форми держави.

 
Робота з підручником - с.23-28.

Словничок:
Державний лад - це територіальна організація державної влади, поділ її на певні складники задля управління суспільством; їх взаємозв’язок між собою та вищими (центральними) державними органами.
Монархія - форма державного правління, за якої державна влада зосереджена повністю або частково в руках однієї особи - монарха, передається у спадок і не залежить від волі населення.
Республіка - форма державного правління, за якої вищу державну владу здійснює представницький загальнонаціональний орган (парламент), обраний населенням на певний строк.

📝д/з: Заповніть у зошиті схему 👇


📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

11.09.24.
Урок 2. Держава: причини виникнення, ознаки, функції. Поняття державної влади.





Робота з підручником - с.17-22.

Для закріплення знань: Відеоматеріал від Всеукраїнської школи онлайн.
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
04.09.24.
Урок 1. Значення права і законів в житті суспільства і людини. Структура курсу.

Розвиток людського суспільства тісно пов’язаний зі становленням правових норм. З ускладненням відносин між людьми виникала потреба й у більш складних та детальних законах, які б регулювали людську поведінку.


Робота з підручником - с.9-15.

📝д/з: Створіть самі або знайдіть короткий вірш, загадку чи прислів'я про значення права у житті людини.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Українська освіта продовжує працювати навіть у найскладніших умовах і вже втретє розпочинає новий навчальний рік в умовах воєнного стану. З...