Читати онлайн або завантажити підручник можна за посиланням 📗
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
25.12.24.
Урок 16. Узагальнення з теми "Основи конституційного права України".
18.12.24.
Урок 15. Практичне заняття: Звернення громадян.
Робота з підручником - §15.
Словничок:Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації... їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.
Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.
Дискредитація - навмисні дії, спрямовані на підрив авторитету, іміджу і довіри.📝д/з: Скориставшись інформацією в Інтернеті, підготуйте зразки звернень (заява, скарга тощо). Збережіть їх в окрему папку у своїх електронних документах.📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
11.12.24.
Урок 14. Організація державної влади в Україні.
Робота з підручником - §13-14.
Словничок:Міністерства - це центральні органи виконавчої влади. Вони управляють питаннями певної сфери життя суспільства.
Самоврядна одиниця місцевого самоврядування - територіальна громада.
Місцеве самоврядування - це право територіальної громади - жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
📝д/з: У зошиті складіть схему «Судова система України».
Знайдіть в Інтернеті назви парламентів і урядів країн Європейського Союзу. Запишіть цю інформацію в зошит або створіть презентацію на 3-5 слайдів.
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
Права людини - це можливості людини, необхідні їй для існування й розвитку.
Ратифікація - остаточне затвердження міжнародного договору вищим органом держави.
Дискримінація - будь-яка відмінність, виняток, обмеження або перевага, що заперечують або зменшують рівне здійснення прав людиною.
Конституційні обов’язки - це закріплені Конституцією України необхідні й безумовні для виконання дії людини.📝д/з: На основі статей розділу II Конституції України класифікуйте зазначені в них права і свободи за сферою життєдіяльності людини - громадянські (особисті), політичні, економічні, культурні, соціальні. Оформіть це у вигляді таблиці.📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
Громадянство - це стійкий правовий зв’язок особи з державою, що передбачає їхні взаємні права та обов’язки.
Геноцид - цілеспрямовані дії з метою знищення окремих груп населення або цілих народів за національними, етнічними, расовими або релігійними мотивами.
Конституція - це основний закон держави, що закріплює основи життя суспільства і устрою держави.
Юрисдикція - компетенція судових органів щодо розгляду справ, коло справ, які певний суд має право розглядати й вирішувати.
Конституційний Суд - це єдиний орган конституційної юрисдикції в Україні. Його склад і повноваження визначено XII розділом Конституції України та Законом України «Про Конституційний Суд України».
Імпічмент - особлива процедура усунення Президента України з посади, яку проводить Верховна Рада в разі вчинення ним державної зради або іншого злочину.
Перевірте, як ви засоїли теми розділу 2, виконавши завдання на с.63-65 підручника.
📝д/з: Проаналізуйте правові ситуації на с.62 підручника. Чи сталися дії, вчинені фігурантами, за обставин, що виключають протиправність діяння? Свою думку поясніть.
📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
Юридична відповідальність - це передбачена нормами права міра державного примусу, що її застосовують до особи, яка вчинила правопорушення.
Державний примус - це психологічний або фізичний вплив державних органів (посадовців) на певних осіб з метою спонукати, примусити їх до виконання норм права.
04.12.24.
Урок 13. Права, свободи та обов’язки громадян України.
Робота з підручником - §12.Словничок:
Ратифікація - остаточне затвердження міжнародного договору вищим органом держави.
Дискримінація - будь-яка відмінність, виняток, обмеження або перевага, що заперечують або зменшують рівне здійснення прав людиною.
Конституційні обов’язки - це закріплені Конституцією України необхідні й безумовні для виконання дії людини.📝д/з: На основі статей розділу II Конституції України класифікуйте зазначені в них права і свободи за сферою життєдіяльності людини - громадянські (особисті), політичні, економічні, культурні, соціальні. Оформіть це у вигляді таблиці.📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
27.11.24.
Урок 12. Взаємовідносини людини і держави.
Робота з підручником - §11.
Словничок:
Геноцид - цілеспрямовані дії з метою знищення окремих груп населення або цілих народів за національними, етнічними, расовими або релігійними мотивами.
📝д/з: Підготуйте невелике повідомлення чи презентацію (до 7 слайдів) на одну з тем:
A. Конституційно-правовий статус іноземців в Україні.
Б. Права і свободи людини і громадянина в умовах воєнного чи надзвичайного стану.
B. Правовий статус біженців в Україні.
A. Конституційно-правовий статус іноземців в Україні.
Б. Права і свободи людини і громадянина в умовах воєнного чи надзвичайного стану.
B. Правовий статус біженців в Україні.
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
20.11.27.
Урок 11. Поняття Основного закону держави. Конституційний Суд України.
Робота з підручником - §10.
Словничок:Юрисдикція - компетенція судових органів щодо розгляду справ, коло справ, які певний суд має право розглядати й вирішувати.
Конституційний Суд - це єдиний орган конституційної юрисдикції в Україні. Його склад і повноваження визначено XII розділом Конституції України та Законом України «Про Конституційний Суд України».
Імпічмент - особлива процедура усунення Президента України з посади, яку проводить Верховна Рада в разі вчинення ним державної зради або іншого злочину.
📝д/з: Напишіть твір-роздум (у межах 100 слів) на тему «Чому Конституцію називають “правом законів”».
📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
13.11.24.
Урок 10. Узагальнення з теми "Правові відносини. Правопорушення. Юридична відповідальність".
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
06.11.24.
Урок 9. Обставини, що виключають шкідливість діяння.
Робота з підручником - §9.
УМОВИ ПРАВОМІРНОСТІ НЕОБХІДНОЇ ОБОРОНИ
ОЗНАКИ КРАЙНЬОЇ НЕОБХІДНОСТІ
📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙
23.10.24.
Урок 8. Юридична відповідальність.
Робота з підручником - §8.
Словничок:
Юридична відповідальність - це передбачена нормами права міра державного примусу, що її застосовують до особи, яка вчинила правопорушення.
Державний примус - це психологічний або фізичний вплив державних органів (посадовців) на певних осіб з метою спонукати, примусити їх до виконання норм права.
📝д/з: Перегляньте інтернет-новини або друковані ЗМІ за минулий тиждень і знайдіть публікації (опис, повідомлення, репортаж) про ті чи ті правопорушення. Зверніть увагу на те, який вид відповідальності накладено на особу, винувату у вчиненні правопорушення. Підготуйте короткий огляд однієї з таких історій за схемою (завдання 5 на с.56).
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
Правопорушення - це протиправне суспільно шкідливе/небезпечне діяння (дія або бездіяльність) особи, що спричиняє юридичну відповідальність.
Об’єкт правопорушення - це захищені правом суспільні відносини, блага, яким завдано шкоду.
Суб’єкт правопорушення - це особа, яка його вчинила.
📝д/з: Перегляньте друковані ЗМІ або інтернет-видання за минулий тиждень і знайдіть публікації (опис, повідомлення, репортаж) про вчинення правопорушення. Підготуйте короткий огляд за схемою (завдання 4 на с.51).
16.10.24.
Урок 7. Поняття правопорушення.
Робота з підручником - §7.
Словничок:
Об’єкт правопорушення - це захищені правом суспільні відносини, блага, яким завдано шкоду.
Суб’єкт правопорушення - це особа, яка його вчинила.
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
Правовідносини - це суспільні відносини, що виникають на основі норм права, учасники яких наділені певними правами й обов’язками.
Правоздатність - це здатність особи як суб’єкта правовідносин мати суб’єктивні права та юридичні обов’язки.
Дієздатність - це надана суб’єкту можливість самостійно реалізовувати свої права й обов’язки.
Деліктоздатність - спроможність особи нести юридичну відповідальність за її протиправні діяння.
Юридичні факти - конкретні життєві обставини, що призводять до виникнення, зміни або припинення правовідносин.
📝д/з: Пригадайте свій учорашній день (або попросіть одного із представників/представниць вашої родини коротко описати свій). Віднайдіть приклади правовідносин. Запишіть учасників цих правовідносин і те, з чого вони виникли (завдання 3 на с.45).
📝д/з: Виконайте в зошиті завдання із презентації 👆 та напишіть короткий (до 100 слів) твір-роздум на тему «Якою є роль норм права у житті суспільства та моєму особистому».
Право - це система загальнообов’язкових формально визначених правил поведінки - норм права, які встановлює і охороняє держава для регулювання суспільних відносин.
Монархія - форма державного правління, за якої державна влада зосереджена повністю або частково в руках однієї особи - монарха, передається у спадок і не залежить від волі населення.
Республіка - форма державного правління, за якої вищу державну владу здійснює представницький загальнонаціональний орган (парламент), обраний населенням на певний строк.
09.10.24.
Урок 6. Поняття правовідносин.
Робота з підручником - §6.
Словничок:
Правоздатність - це здатність особи як суб’єкта правовідносин мати суб’єктивні права та юридичні обов’язки.
Дієздатність - це надана суб’єкту можливість самостійно реалізовувати свої права й обов’язки.
Деліктоздатність - спроможність особи нести юридичну відповідальність за її протиправні діяння.
Юридичні факти - конкретні життєві обставини, що призводять до виникнення, зміни або припинення правовідносин.
📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
02.10.24.
Урок 5. Практичне заняття:
Соціальні норми в житті людей.
Робота з підручником - с.29-33.
📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔
25.09.24.
Урок 4. Право і законодавство.
Із появою держави сформувалося право - правила поведінки, які встановлює держава для всіх, на кого поширюється її влада.Норма права - це загальнообов’язкове формально визначене правило поведінки, чинне в часі й просторі, що встановлює і охороняє від порушень заходами примусу держава.
Галузь права - це сукупність норм права, що регулюють якісно однорідну сферу суспільних відносин певними методами.
Правовий інститут - виокремлена група норм права, які регулюють суспільні відносини у певній сфері.
Правовий інститут - виокремлена група норм права, які регулюють суспільні відносини у певній сфері.
📝д/з: У будь-якому джерелі знайдіть інформацію про нормативно-правові акти, скориставшись наведеними порадами на с.33 підручника. Запишіть інформацію в зошит за схемою (завдання 3 на с.33).
📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕
18.09.24.
Урок 3. Форми держави.
Робота з підручником - с.23-28.
Словничок:
Державний лад - це територіальна організація державної влади, поділ її на певні складники задля управління суспільством; їх взаємозв’язок між собою та вищими (центральними) державними органами.Монархія - форма державного правління, за якої державна влада зосереджена повністю або частково в руках однієї особи - монарха, передається у спадок і не залежить від волі населення.
Республіка - форма державного правління, за якої вищу державну владу здійснює представницький загальнонаціональний орган (парламент), обраний населенням на певний строк.
📝д/з: Заповніть у зошиті схему 👇
11.09.24.
Урок 2. Держава: причини виникнення, ознаки, функції. Поняття державної влади.
Робота з підручником - с.17-22.
Для закріплення знань: Відеоматеріал від Всеукраїнської школи онлайн.
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
Розвиток людського суспільства тісно пов’язаний зі становленням правових норм. З ускладненням відносин між людьми виникала потреба й у більш складних та детальних законах, які б регулювали людську поведінку.
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
04.09.24.
Урок 1. Значення права і законів в житті суспільства і людини. Структура курсу.
Робота з підручником - с.9-15.
📝д/з: Створіть самі або знайдіть короткий вірш, загадку чи прислів'я про значення права у житті людини.
Немає коментарів:
Дописати коментар