ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я, ЕТИКА, МИСТЕЦТВО, ПРАВОЗНАВСТВО, ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА

Мистецтво. 8 клас

 

Читати онлайн або завантажити підручник можна за посиланням 📗



💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
29.01.25.
Урок 19. Українське бароко.

Робота з підручником - с.104-113.


Мистецька скарбничка

Вертеп (від «печера») — народний ляльковий театр, назва якого походить від печери поблизу Віфлеєма, де народився Ісус Христос.

Гравюра (з фр. gravure) — вид графічного мистецтва, створення тиражованих зображень шляхом контрастного друку з рельєфних поверхонь або через трафарет.

Іконостас (з грец. «ікона» та «місце стояння») — вівтарна перегородка з розміщеними в певному порядку на ній іконами.

Інтермедія (від лат. «проміжний, середній») — невелика п’єса комедійного характеру, що виконують між актами спектаклю.

Парсуна (від лат. «персона») — жанр українського портретного живопису кінця XVI — XVII ст., що використовував прийоми іконопису.

Партесний концерт — вокально-хоровий жанр епохи бароко.

📝Практичне завдання: Створи живописну композицію «Козак Мамай» у стилі народного малярства (гуаш або акварель, пензлі).

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

24.01.25.
Урок 18. Стихія музики бароко.

Робота з підручником - с.98-103.




Віртуальна подорож до Музею скрипки.


Мистецька скарбничка

Аранжування (з фр. arranger — упорядковувати) — перекладання музичного твору для іншого складу виконавців, обробка мелодії для виконання на музичному інструменті або для голосу із супроводом.

Фуга (з лат. «біг») — жанр поліфонічної музики, у якому основою розвитку теми є імітація, яка звучить послідовно в різних голосах.


📝
Практичне завдання: Самостійно дослідіть теми на вибір: “ Історія виникнення і поширення органу “ або “ Таємниці скрипок Страдіварі “ .

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

15.01.25.
Урок 17. Майстри живопису бароко.
Робота з підручником - с.92-97.Мистецька скарбничка

Перспектива — система зображення предметів на площині відповідно до зорового сприйняття предметів людиною.

Пропорції — співвідношення між цілим та частинами, між окремими частинами та їхніми елементами.

📝Практичне завдання: Намалюй натюрморт з атрибутами мистецтва у стилі «малих голландців» (акварель, пензлі).

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
27.12.24.
Урок 16. Бароко: архітектура, скульптура.

Робота з підручником - с.88-92.


Мистецька скарбничка

Алегорія (з грец. allegoria — іносказання) — образ, у якому зображення має переносне значення, вираження ідеї у предметному образі.

Бароко (з італ. «дивний, химерний») — напрям в європейському мистецтві XVI-XVIII ст., започаткований в Італії. Основні риси стилю: пишна декоративність, динамічність, урочистість.

Колонада — ряд або кілька паралельних рядів колон із загальним горизонтальним накриттям.

Консоль — різновид столу, що приставляють до площини стіни.

Практичне завдання: Створіть замальовки меблів, дзеркал, світильників тощо для оформлення вітальні у стилі бароко (кольорові олівці).

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

18.12.24. 
Урок 15. Шедеври Північного Відродження.
Робота з підручником - с.74-83.



Мистецька скарбничка

Колорування (від нім. «розфарбовувати») — прикрашування вокальної партії віртуозними пасажами, трелями, руладами тощо.

Практичне завдання:  Орієнтуючись на ідеї картини Брейгеля Старшого «Фламандські прислів’я», вигадайте символічні сюжети до українських прислів’їв і приказок. Намалюйте кілька таких ілюстрацій.
📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒
04.12.24.-13.12.24. 
Уроки 13-14. Ідеали й образи Ренесансу.

Робота з підручником - с.64-73.



Мистецька скарбничка

Антифонний спів — спів-перегук двох хорів або частин хору.

Відродження, або Ренесанс (фр. Renaissance — Відродження) — епоха в розвитку культури та відповідний стиль мистецтва, що зародився в Італії в XIV ст. і поширився іншими країнами Європи в XV-XVI ст.; ґрунтувався на ідеалах гуманізму та орієнтувався на спадщину античності.

Меса — циклічний жанр духовної хорової поліфонічної музики.

Пілястра (від лат. pila — колона, стовп) — прямокутний у плані плаский вертикальний виступ на стіні будівлі.

Фронтон (від лат. frons — передня сторона) — завершення фасаду будівлі, що утворюють горизонтальні та похилі карнизи.

Практичне завдання: Намалюй парний портрет літературних героїв доби Відродження (Ромео і Джульетта, Дон Кіхот і Санчо Панса та ін.) (кольорові олівці; акварель або гуаш, пензлі).

📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙📙

29.11.24. 
Урок 12. Готичне мистецтво у живописі та музиці.

Робота з підручником - с.59-63.






Перевірте свої знання за темою, пройшовши ТЕСТ.


Мистецька скарбничка

Григоріанський хорал (лат. cantus gregorianus) — традиційний спів католицької церкви, який вперше ввів папа Григорій І Великий (590-604 рр.).

Практичне завдання: Знайдіть у мережі Інтернет ілюстрації із зображенням меблів та дизайну кімнат у готичному стилі. Створіть начерк фрагмента інтер’єру сучасної вітальні у стилі готики. Зверніть особливу увагу на кольори та стильову єдність елементів дизайну. Техніка виконання — кольорові олівці.

📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

20.11.24. 
Урок 11. Готика в середньовічній архітектурі.

Робота з підручником - с.56-59.




Онлайн вправа "Готичний стиль"

Мистецька скарбничка

Го́тика (італ. gotico, від назви германського племені готів), готичний стиль — художній стиль середньовічної культури країн Західної Європи (між серединами XII і XVI століть). Термін «готика» запроваджений у добу Відродження як зневажливе позначення всього середньовічного мистецтва, що вважалося «варварським».

Практичне завдання: Створи ескіз вітража за геометричними або рослинними мотивами для вікна певної форми — круглого, прямокутного або стрілчастого (на вибір) (графітні і кольорові олівці, фломастери).

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

15.11.24.
Урок 10. Лицарський кодекс честі.

Робота з підручником - с.51-55.





Мистецька скарбничка

Герб — символічний знак, що виражає коло ідей політичного та історичного характеру, природні особливості роду тощо.

Практичне завдання: Поміркуйте, який «кодекс лицарської честі» потрібен сучаснику. Обговоріть цю тему в класі, створіть такий кодекс.

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

06.11.24. 
Урок 9. Романський стиль архітектури.

Робота з підручником - с.46-51.

Матеріали з Інтернету у вільному доступі.




Мистецька скарбничка

Романський стиль (з лат. romanus — римський) — художній стиль, що набув поширення в середньовічному мистецтві (XI—XII ст.) у країнах Західної, Центральної і частково Східної Європи.

Базиліка (з грец. «будинок базилевса, царський будинок») — один з основних типів християнських храмів; прямокутна в плані споруда (у вигляді латинського хреста).

Практичне завдання: Зобрази середньовічний замок-фортецю в романському стилі (графітні, кольорові олівці, вугіль, сангіна; тонований папір).

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

25.10.24.
Урок 8. Мистецтво Київської держави.
Робота з підручником - с.38-43.Мистецька скарбничка

Кувикли (кувички, кугикли) — багатоствольний духовий інструмент, подібний до флейти Пана.

Літургія (з грец. «всенародна справа, служіння») — найважливіша церковна відправа у православній християнській церкві, аналогічна католицькій і протестантській месі.

Накри — стародавні парні барабани, які нагадують подвійні литаври.

Тулумбас — давньоруський ударний інструмент, великий військовий барабан.

Матеріали з Інтернету у вільному доступі.


Практичне завдання: Виконай замальовки візантійського орнаменту. Поміркуй і запропонуй, як його можна використати в дизайні сучасного одягу та аксесуарів (графітні і кольорові олівці, фломастери).

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
16.10.24.
Урок 7. Мистецькі перлини Візантії.

Робота з підручником - с.36-37.
Мистецька скарбничка

А капела (від лат. «каплиця») — хоровий спів без інструментального супроводу.

Ікона (від грец. «зображення») — живописне, мозаїчне або рельєфне зображення Бога, святих, біблійних сюжетів; предмет ритуалу, призначений для поклоніння.

Літургія (з грец. «всенародна справа, служіння») — найважливіша церковна відправа у православній християнській церкві, аналогічна католицькій і протестантській месі.

Неф (від фр. «корабель») — приміщення у вигляді галереї, відокремлене від інших рядом арок або колон.
 Матеріали з Інтернету у вільному доступі.


Практичне завдання: 
Намалюйте ескіз мозаїки на тему: "Птахи" або "Квіти" у візантійському стилі технікою "штампування" (Творчі матеріали: аркуш паперу, фарби, гумові штампи або звичайні "вушні палочки").

📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘
11.10.24. 
Урок 6. Мистецтво Північного Причорномор’я.

Робота з підручником - с.29-35.




Матеріали з Інтернету у вільному доступі.

Практичне завдання: 
Створи ілюстрацію до пісні «Ольвія» у вигляді колажу із зображенням фрагментів античних споруд на тлі морського пейзажу (графітні олівці; кольоровий папір, різнофактурні матеріали).


📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗

02.10.24.
Урок 5. Пам’ятки мистецтва Скіфії.

Робота з підручником - с.26-28.



Мистецька скарбничка

Звіриний або тваринний стиль — назва стилю, поширеного в стародавньому мистецтві, зокрема скіфів; характеризується особливою манерою зображення тварин.

Інкрустація — вид декорування виробів і будинків (фасадів, інтер’єрів) способом врізування в поверхню візерунків із шматочків дерева, кераміки, перламутру.

Пектораль — нагрудна прикраса.
Матеріали з Інтернету у вільному доступі.

Практичне завдання: Намалювати фантастичну істоту - «Грифона» (або гіпогрифа).
Грифони в стародавній Скіфії уособлювали Сонце, силу, пильність та за легендами оберігали скіфські скарби. Грифони це крилаті створіння, з тілом лева та з головою та крилами орла (або іншого хижого птаха), що символізують дві сфери буття: землю (лев) і повітря (орел).
(Творчі матеріали: Аркуш паперу, графічні техніки : олівці, фломастери, маркери, фарби на вибір).
📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘📘

27.09.24.
Урок 4. Мистецтво античності: Римська імперія.




Робота з підручником - с.22-25.


Матеріали з Інтернету у вільному доступі.
Мистецька скарбничка

Форум — комплекс будов на центральній площі міста, призначений для громадських потреб і спілкування.

Практичне завдання: Скласти кросворд "Античний".

📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
18.09.24.
Урок 3. Мистецтво античності: стародавня Греція.

Художня культура Греції — одна з наймогутніших у стародавньому світі. Цю античну країну, яку прославив Гомер у всесвітньо відомих шедеврах «Іліаді» та «Одіссеї», називають колискою європейської цивілізації, джерелом її величі.


Робота з підручником - с.18-21.


Мистецька скарбничка

Агон — змагання (спортивні, поетичні, музичні, театральні) у Стародавній Греції.

Меандр — грецький орнамент у вигляді безперервної ламаної під прямим кутом лінії.

Ордер — художня система оформлення конструкцій, зокрема верхівок колон — капітелей.

Фаюмські портрети — поховальні портрети, створені в техніці енкаустики (живопис восковими фарбами по деревині) або темпери (фарби на яєчних жовтках). Назва походить від місця першої знахідки поблизу Фаюма (Єгипет).

Практичне завдання: Намалюй давньогрецьку вазу, декоровану орнаментами (графітні і кольорові олівці, фломастери, гелева ручка; тонований папір).
Матеріали з Інтернету у вільному доступі.


📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒

13.09.24.
Урок 2. Живопис та музика Стародавнього Єгипту.


Робота з підручником - с.14-17.

Музика давніх єгиптян не збереглася до нашого часу. Натомість виникло чимало авторських творів, навіяних образами країни фараонів. Однією з найвідоміших у світі опер про добу Стародавнього Єгипту є «Аїда», створена Джузеппе Верді.
Матеріали з Інтернету у вільному доступі.

Практичне завдання: Створи ескіз декорації для опери «Аїда». Використай зображення давньоєгипетських колон, храмів (графітні і кольорові олівці, фломастери).


📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗📗
04.09.24.
Урок 1. Архітектурні пам’ятки Стародавнього Єгипту.

У Стародавньому Єгипті мистецтво було тісно пов’язане з релігією, царською владою і загробним життям. Творами сакрального мистецтва були піраміди, храми, гробниці, настінний живопис і статуї.


Робота з підручником - с.10-13.

Таємниці мистецтва Стародавнього Єгипту.

Матеріали з Інтернету у вільному доступі.

Практичне завдання: Намалюй пейзаж із пірамідами. За бажанням застосуй стафаж. Орієнтовні теми: «Караван у пустелі», «Сфінкс — охоронець пірамід» (графітні олівці, сангіна, фломастери; білий або тонований папір).



Немає коментарів:

Дописати коментар

Українська освіта продовжує працювати навіть у найскладніших умовах і вже втретє розпочинає новий навчальний рік в умовах воєнного стану. З...